Četvrtak, 19 rujna, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Kako je Kina postala vodeći dobavljač automobila Meksiku i što to znači za SAD

Blokirani carinama u SAD, kineski proizvođači električnih automobila tražili su da na drugim mjestima prodaju svoje automobile visoke tehnologije. No kako je Meksiko postao vruća točka za kineska električna vozila, dužnosnici iz Washingtona brinu se da bi se ta zemlja mogla koristiti kao “stražnja vrata” za ulaz na američko tržište.

Prošle je godine Kina bila vodeći dobavljač automobila Meksiku. U tu su zemlju izvezli automobile u vrijednosti od 4,6 milijardi dolara, prema podacima meksičkog Ministarstva gospodarstva. Čak su i kupci koji su oprezni prema električnim vozilima osvojili pristupačne cijene. Teslin konkurent BYD prodaje svoj Dolphin Mini u Meksiku za oko 398.800 pezosa, ili oko 21.300 dolara. Što je malo više od polovine cijene najjeftinije Tesle.

“Kineski proizvođači automobila došli su u zemlju vrlo agresivno”, rekao je Juan Carlos Baker, bivši zamjenik meksičkog ministra za međunarodnu trgovinu. “Imaju jako dobre promocije. To je dobar proizvod koji se prodaje po vrlo razumnoj cijeni.”

Neki kineski proizvođači električnih vozila, uključujući BYD, tražili su daljnje uporište u Sjevernoj Americi istražujući tvorničke lokacije u meksičkim državama Durango, Jalisco i Nuevo Leon. Strana ulaganja bila bi gospodarski poticaj za Meksiko. BYD je tvrdio da bi tamošnja tvornica otvorila oko 10.000 radnih mjesta.

Ali američki dužnosnici brinu se da bi to mogao biti dio veće strategije kineskih proizvođača automobila da zaobiđu trgovinska ograničenja i uđu na američko tržište.

“Meksiko je atraktivna proizvodna platforma, ne samo za kineske tvrtke, već i za druge tvrtke, dijelom zbog tog slobodnog trgovinskog pristupa koji ima američkom tržištu”, rekao je Scott Paul, predsjednik Saveza za američku proizvodnju. “I može učiniti nešto što se u trgovačkom smislu naziva zaobilaženje.”

Pristup slobodnoj trgovini

Taj pristup slobodnoj trgovini dio je Sporazuma Sjedinjenih Država, Meksika i Kanade (USMCA), revidirane iteracije Sjevernoameričkog sporazuma o slobodnoj trgovini (NAFTA). Taj je sporazum uklonio carine na mnoge robe kojima se trguje između sjevernoameričkih zemalja počevši od 2018. sporazuma. Ako strana automobilska tvrtka proizvodi u Kanadi ili Meksiku i može dokazati da su građevinski materijali lokalnog porijekla, roba se može izvoziti u SAD gotovo bez carine.

“Vidjeli smo da Kina to radi i u drugim vrstama proizvodnje, od uređaja preko auto dijelova do čelika”, rekao je Paul. “Već više od desetljeća, Kina i Sjedinjene Države igraju igru ​​s velikim ulozima udarca u krticu kada je riječ o tarifama trgovinske politike.”

Iako je ispunjavanje zahtjeva USMCA teško, potencijalni scenarij užasava američke zakonodavce i automobilske tvrtke.

“Ako se kineski proizvođači električnih vozila mogu postaviti u Meksiku, definitivno bi predstavljali neposrednu prijetnju američkim proizvođačima automobila, ako ni zbog čega drugog, zato što bi njihovi troškovi bili niži”, rekao je Michael Dunne, izvršni direktor Dunne Insightsa.

U svibnju je predsjednik Joe Biden najavio stopostotne carine na kineska električna vozila.

“Mi u SAD tek počinjemo povećavati svoju industriju električnih vozila, tako da je to ono što ja nazivam ‘industrijom u povoju'”, rekao je Paul. “Kao i svako novorođenče, ono je u vrlo osjetljivom razdoblju u smislu razvoja i mora biti masovno zaštićeno.”

Stručnjaci kažu da pritisak iz SAD-a ostavlja Meksiko u teškoj poziciji održavanja svog ključnog odnosa s Amerikom bez pretjeranog prijateljskog raspoloženja prema kineskim ulaganjima.

CNBC se obratio meksičkoj vladi, kao i kineskim proizvođačima automobila BYD, SAIC i Chery. Nitko nije odgovorio na naš zahtjev za komentar.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno