Četvrtak, 19 rujna, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Zašto EU carine za kineske proizvođače automobila možda neće funkcionirati?

Do kraja listopada Europska unija će donijeti konačnu odluku o onome što neki analitičari nazivaju najvećim trgovinskim sporom EU protiv Kine u više od desetljeća.

Ali proizvođači automobila i zemlje podijeljeni su oko toga trebaju li uvesti carine na kineska električna vozila. Do sada se radi o carinama do 36,3%. Njemačko automobilsko trgovačko udruženje kaže da bi naštetili njemačkim proizvođačima automobila, koji su značajno prisutni u Kini. Njemačka ima značajan trgovinski suficit automobilske industrije sa zemljom. Talijanski i francuski proizvođači automobila, u međuvremenu, tamo nisu gotovo uopće prisutni.

Kina izvozi automobile u zemlje diljem svijeta, piše CNBC. A i pristaše carina i trgovinski i industrijski analitičari ističu potporu Kine domaćim proizvođačima kao razlog za nametanje carina.

“Imamo posla s gospodarstvom u Kini u kojem kreditni novac dodjeljuje država, a ne tržište, a država bira sektore koje želi promicati”, rekao je William Reinsch, viši savjetnik i predsjedavajući Schollova odjela za međunarodno poslovanje u Centar za strateške i međunarodne studije.

“U takvoj vrsti gospodarstva – ako to učinite – uvijek dobijete prekomjerna ulaganja, uvijek imate višak kapaciteta, uvijek imate prekomjernu proizvodnju, a onda se ta hiperprodukcija baca na ostatak svijeta.”

Kineski proizvođači automobila mogu proizvesti automobil za oko 5.500 dolara, rekao je Felipe Muñoz, viši analitičar za JATO Dynamics. Dok europske proizvođače automobila košta blizu 20.000 dolara.

Ta ogromna troškovna prednost djelomično se objašnjava državnim subvencijama, rekao je.

“Ali to se također objašnjava višom ekonomijom razmjera”, nastavio je Muñoz. “To se objašnjava nižim troškovima rada i činjenicom da kada je riječ o električnim automobilima, Kina je, za razliku od ostatka svijeta, već osigurala opskrbni lanac za baterije.”

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno