Ponedjeljak, 23 rujna, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Toyota prednjači: rekordna prodaja naspram krize u VW

Toyota, najveći svjetski proizvođač automobila, ostvaruje rekordnu prodaju vozila. Dok ovaj japanski gigant ne pokazuje znakove krize, njegov konkurent Volkswagen razmatra mogućnost zatvaranja pogona. Što su razlozi za ovu razliku?

Toyota, u novoj knjizi profesora ekonomije Hirooa Takahashija, razmatra promjene u automobilskoj industriji. Ovaj 80-godišnjak proveo je vrijeme u Wolfsburgu, istražujući situaciju Volkswagena. Njegov zaključak ističe kineske električne automobile kao glavni uzrok krize u VW-u. Takahashi smatra da to nije nužno rezultat lošeg upravljanja.

U intervjuu za ARD Tokyo, Takahashi ističe da Volkswagen ne smatra ozbiljnim konkurentom. Toyota nastavlja prodavati više od deset milijuna vozila godišnje. Stoga je važno analizirati trenutne poslovne brojke dvaju najvećih svjetskih proizvođača automobila, navodi Tportal.

Volkswagen razmatra zatvaranje pogona, dok Toyota bilježi nove rekorde

Dok Volkswagen razmatra zatvaranje tvornica, Toyota nastavlja postavljati rekorde. Ove godine vjerojatno će ponovno prodati više od deset milijuna vozila. Hibridni automobili, koji kombiniraju elektromotore i motore s unutarnjim izgaranjem, vrlo su traženi. Oni čine 40 posto ukupne prodaje vozila.

Potpuno električni automobili gotovo nemaju značajnu ulogu za Toyotu. Prošle godine, prodali su nešto više od 100.000 električnih vozila. Ograničene mogućnosti punjenja, posebno u Japanu, igraju važnu ulogu. U tom pogledu, Njemačka je već znatno naprednija.

Toyota ne pokazuje futuristički pristup prema e-mobilnosti. Nedostatak infrastrukture sprječava kineske proizvođače, poput BYD-a, da ulažu u Japan. Bez odgovarajuće infrastrukture ne može postojati tržište za ove tvrtke.

Takahashi ističe da u Japanu gotovo nema političkog pritiska za razvoj e-mobilnosti. Ne vjeruje da će se situacija uskoro promijeniti. Pritisak za proizvodnju električnih automobila u Japanu nije velik. Japanska vlada postavila je oprezan cilj: svi novi automobili trebaju imati električni motor do 2035. godine.

Zabrana motora s unutarnjim izgaranjem nije planirana, jer hibridna vozila mogu zadovoljiti taj cilj. Takahashi naglašava da se japanska politika vozila razlikuje od njemačke.

Slab jen dodatno koristi Toyoti, čineći japanske automobile znatno jeftinijima od europskih i američkih. Toyota je posebno popularna u Sjevernoj Americi, gdje prodaje gotovo trećinu svojih vozila. U tom području, Volkswagen se još uvijek bori s imidžom nakon dizelskog skandala.

Toyotina ovisnost o kineskom tržištu manja je od Volkswagenove. Wolfsburška grupacija prodaje oko trećinu svojih automobila u Kini, što je više od 3,2 milijuna vozila. S druge strane, Toyota prodaje jedno od pet vozila na ovom tržištu, s 1,9 milijuna prodatih automobila u 2023. godini.

Popularnost njemačkih automobila u Japanu

Njemačke marke automobila iznimno su popularne u Japanu. U Tokiju se često mogu vidjeti Mercedes, BMW, Porsche, Audi i Volkswagen, no rijetko u električnoj verziji. Njemačka automobilska industrija uživa visok ugled zbog svoje dugogodišnje tradicije. Japanci cijene njemačke automobile, a Takahashi smatra da kineska vozila ne mogu nadmašiti njemačku kvalitetu.

Posljedice snažnije konkurencije

„U globalnoj automobilskoj industriji, ovakve situacije ponavljaju se iznova. Ford i General Motors također su zatvorili pogone u SAD-u. Nissan je također značajno smanjio proizvodnju. Kada konkurencija ojača, kao što je sada s kineskim električnim automobilima, posljedice su neizbježne“, ističe Takahashi.

Japanska filozofija kaizen ostaje temelj mnogih tvrtki, uključujući Toyotu. Njihov moto glasi: „Ni dana bez poboljšanja.“ Takahashi se sjeća kako je lean management spasio Porsche od bankrota prije nekoliko desetljeća.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno