Četvrtak, 14 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Povjerenje na radnom mjestu: Kako uspješno surađivati s kolegama kojima ne vjerujete

Raditi s nekim kome ne vjerujete može biti vrlo izazovno, ali nije nemoguće. Umjesto da se usmjerite na promjenu kolege, rješenje leži u pronalaženju načina kako biti učinkovitiji zajedno. U profesionalnom okruženju najvažniji su rezultati, što znači da je ponekad potrebno surađivati čak i s osobama kojima ne vjerujete.

Prema istraživanju WorkForce Instituta, 63% zaposlenika i voditelja timova smatra da povjerenje treba zaslužiti. To znači da izgradnja povjerenja igra ključnu ulogu u stvaranju snažnih odnosa. Ipak, što ako ste već učinili sve što možete – imali otvorenu komunikaciju, pokazivali dobru namjeru i čak podržali kolegu, ali ništa se nije promijenilo?

Razlozi nepovjerenja mogu biti različiti. Možda vas kolega prisvaja zasluge za vaš rad, iznevjerio vas je u prošlosti ili stalno ogovara. Moguće je i da je dvoličan, igra političke igrice ili je nepouzdan. Bez obzira na razloge, važno je pronaći način za profesionalnu suradnju. Strateški pristup omogućit će vam da preuzmete kontrolu u ovoj situaciji.

Prihvatite realnost

Prvi korak je priznavanje osjećaja nepovjerenja. To je prirodna reakcija na prošla iskustva i važno je da ne dopustite da ti osjećaji naruše vašu profesionalnost. Emocionalna inteligencija ključna je u upravljanju takvim odnosima. Ona podrazumijeva prepoznavanje vlastitih emocija i razumijevanje njihovog utjecaja. Samosvijest vam omogućava da mudro reagirate, umjesto da emocionalno reagirate na situaciju.

Također, postavite si pitanje koliko ste vi pouzdani u tom odnosu. Ako vaša kolega vas doživljava kao nepouzdanog, možda ste i vi u dijelu odgovorni za narušavanje odnosa. Postavljanje samopitanja može vam pomoći da prepoznate područja koja trebate poboljšati. Ako ste svjesni svoje uloge, možete poduzeti korake za poboljšanje odnosa.

Uspostavite granice

Budite proaktivni u postavljanju granica u poslovnim odnosima. Razmislite o svojim vrijednostima i ciljevima te definirajte što je za vas prihvatljivo, a što nije. To ne znači izbjegavanje suradnje, već jasnu komunikaciju o tome što je u redu, a što nije. Ako vas kolega stalno opterećuje zadacima u zadnji trenutak, obavijestite ga da ne možete preuzeti nešto što nije u skladu s vašim prioritetima.

Fokusirajte se na zadatak, a ne na osobne osjećaje.

Kada povjerenje nedostaje, lako je skliznuti u zamku emocionalnih reakcija. Umjesto toga, preusmjerite pažnju na projekt na kojem radite i zajedničke ciljeve. Ako su zadaci jasno podijeljeni, to može pomoći u stvaranju smjera i svrhe, a smanjiti naglasak na osobnim razlikama. Dosljednost u ponašanju također je ključna – ako ste dosljedni, vaš kolega će lakše povjerovati da ste profesionalni.

Tražite sličnosti

Unatoč razlikama, sigurno postoji nešto zajedničko. Možda dijelite zajedničke interese ili poznanstva. Kada pronađete zajednički jezik, možete prepoznati sličnosti umjesto da se fokusirate na razlike. To olakšava suradnju i pomaže u izgradnji pozitivnog odnosa.

Ako unatoč svim naporima odnos i dalje nije bolji, možda je vrijeme da potražite pomoć treće strane. To može biti nadređeni, netko iz ljudskih resursa ili čak profesionalni posrednik. Treća strana može sagledati situaciju iz nepristrane perspektive i pomoći u razjašnjavanju nesporazuma. Cilj nije nužno obnavljati osobno povjerenje, već usmjeriti odnos prema profesionalnoj suradnji.

Na kraju, uvijek razmišljajte dugoročno.

Ponekad se ljudi ponašaju nepristojno ili politički, ali ne dopustite da to utječe na vaš radni ugled. Vaša reputacija je od neprocjenjive važnosti za vašu karijeru. Izbjegavajte ogovaranje ili političke igre koje mogu ugroziti vaš ugled i karijerne ambicije. Čak i kad surađujete s osobama kojima ne vjerujete, imajte na umu da profesionalizam uvijek treba biti na prvom mjestu.

Raditi s nekim s kim nemate povjerenja može biti izazovno, ali je moguće. Ključno je pronaći načine kako biti učinkovit u suradnji. Nije uvijek pitanje promjene kolege, već pronalaženje strategija za bolju suradnju. Rezultati su najvažniji, a to znači da ćete morati raditi i s osobama koje možda ne vjerujete, zaključuje Točka na i.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno