Ponedjeljak, 25 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Autonomna vozila: kineski automobil najveći konkurent američkim modelima

Kada se govori o budućnosti automobilske industrije, najviše se govori o elektrifikaciji, odnosno kako bi jednom vozila s električnim motorima trebala dominirati cestama, dok će benzinci i dizelaši s vremenom otići u povijest. Dodatno, budućnost bi mogla donijeti i jednu drugu i radikalnu promjenu: autonomna vozila.

Iako mnogi na vozila kojima upravljaju računala gledaju kao ne neku daleku budućnost, na cestama više američkih i kineskih gradova robotaksiji već godinama prevoze putnike i to manje-više bez nekih većih problema. Pionir na ovom tržištu je Waymo, Googleova kompanija koja je do sada ostvarila najveći napredak i koja polako širi svoje usluge po američkim gradovima. Dok i druge kompanije razvijaju sličnu tehnologiju u SAD-u poput Cruisea, Zooxa, Tesle (pitanje je kada će se njihovi robotaksiji pojaviti na javnim cestama) i drugih, Waymo je dominantan tržišni lider.

Najveća konkurencija ovoj kompaniji, čini se, ne dolazi iz njihova dvorišta, već s dalekog istoka – iz Kine. Nakon što je Apollo Go, odjel za robotaksije Baidua predstavio svoju novu verziju robotaksija, pojavili su se komentari kako bi zbog tog vozila američke kompanije trebale postati nervozne i zabrinute, piše Zimo. Šesta generacija Apolla Go, nazvana RT6, predstavljena je ranije ove godine, a sada je dostupna u više kineskih gradova te zahvaljujući četvrtom nivou autonomije omogućuje da računala u potpunosti upravljaju vozilima.

Puno niža cijena

Dok takve opcije imaju i neki drugi modeli autonomnih vozila, Baiduov novi robotaksi posebno je zanimljiv zbog jedne druge stvari. Naime, cijena njegove proizvodnje niža je od 30 tisuća dolara, objasnio je izvršni direktor tvrtke Robin Li. Iz Baidua su još ranije govorili kako će, zahvaljujući nižom troškovima proizvodnje, njihov odjel robotaksija sljedeće godine postati profitabilan, a ako cijene vozila u budućnosti budu još niže te je za očekivati kako će se sve više ljudi voziti ovakvim automobilima, jasno je kako će značajno rasti i zarada od robotaksija.

Što se Wayma tiče, službenih informacija o cijenama njihovih vozila nema. Prema procjenama, troškovi za vozilo i sve senzore trebali bi iznositi oko 150 tisuća dolara po automobilu. Iako se iz Wayma hvale s rastućim brojem vožnji putem njihovih robotaksija, financijski rezultati tog odjela nisu poznati. Zato je odjel u okviru kojeg njihovi autonomni taksiji posluju u trećem kvartalu ostvario prihod od 338 milijuna dolara (povećanje u odnosu na 297 milijuna iz istog kvartala godinu ranije), dok su tijekom tog razdoblja ostvarili gubitak od 1,12 milijardi dolara. Ta je brojka godinu dana ranije iznosila skoro 2 milijarde dolara.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno