Srijeda, 4 prosinca, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Kineski proizvođači uzmiču tradicionalnim gigantima

Globalno automobilsko tržište prolazi kroz značajne promjene u 2024. godini. Iako tradicionalni proizvođači poput Toyote i Volkswagena i dalje zadržavaju vodeće pozicije, kineski proizvođači predvođeni BYD-om bilježe rapidan uspon.

Pregled vodećih marki prema prodaji u 2024. godini.

Prema podacima za prvih devet mjeseci 2024. godine, Toyota i Volkswagen ostaju na vrhu s prodajom od 7,61 milijuna, odnosno 6,13 milijuna vozila. Hyundai-Kia su na trećem mjestu s 5,05 milijuna, dok Renault-Nissan Alliance bilježi 4,61 milijuna vozila. Stellantis je na petom mjestu s 4,35 milijuna, a General Motors prodaje 4,12 milijuna vozila. Ostali veliki igrači uključuju Honda Motor s 2,86 milijuna, Ford Group s istim brojem vozila, BYD s 2,52 milijuna, te Suzuki s 2,36 milijuna.

Streloviti uspon kineskih brendova

BYD je najistaknutiji kineski proizvođač, čiji je rast prodaje od 35,6% u odnosu na prošlu godinu vrlo impresivan. Ovim uspjehom, BYD je postao prvi kineski proizvođač koji se našao među top 10 najvećih automobilski marki. Na domaćem tržištu, BYD dominira s 34,8% udjela u segmentu električnih vozila, što potvrđuje njegovu prednost u toj oblasti.

Tesla bez prvog mjesta na listi

Na prvi pogled, čini se da Tesla nedostaje u top 10 proizvođača po broju vozila, ali tu je jasno objašnjenje. Tesla je svakako među najvećim igračima na globalnom tržištu, osobito kada je riječ o električnim vozilima (EV). Kompanija je postigla impresivan rast proizvodnje i prodaje EV-a, čime je postala ključni igrač u industriji. Iako nije među deset najvećih po broju vozila, Tesla je vodeća u tržišnoj kapitalizaciji i tehnološkom utjecaju na tržište automobila.

Ključni faktori uspjeha kineskih proizvođača

Uspon kineskih proizvođača može se pripisati nekoliko ključnih čimbenika. Prvo, oni nude značajno niže cijene, čak 25-45% jeftinije od konkurencije. Drugi važan faktor je napredna tehnologija u proizvodnji baterija, što im omogućuje proizvodnju učinkovitih i dugotrajnijih električnih vozila. Također, državne subvencije i podrška dodatno pomažu kineskim tvrtkama u širenju na tržištu. Kineski proizvođači brzo implementiraju inovacije i imaju agresivnu globalnu ekspanziju, zaključuje Poslovni Dnevnik, čime prelaze granice domaćeg tržišta.

Prognoze za 2025. godinu

Analitičari predviđaju da će do 2025. godine doći do značajnih promjena u poretku. BYD bi mogao ući među top 5 proizvođača, dok se očekuje da će još nekoliko kineskih proizvođača ući u top 10. Tradicionalni proizvođači poput Toyote (-3%) i Volkswagena (-2,3%) bilježe pad prodaje, dok kineski proizvođači nastavljaju rasti, čime izazivaju promjene u strukturi tržišta.

Kako japanski i europski brendovi pokušavaju održati konkurentnost u uvjetima kineske ekspanzije

U nastojanju da odgovore na kineski izazov, tradicionalni proizvođači kao što su Japanci i Europljani ulažu u razvoj vlastitih softverskih platformi i tehnologije baterija. Također, stvaraju strateška partnerstva i fokusiraju se na razvoj hibridnih vozila. Međutim, kineski proizvođači su već uspostavili značajnu prednost u ključnim tehnologijama i cjenovnoj konkurentnosti, što tradicionalnim proizvođačima otežava zadržavanje tržišnih pozicija.

U zaključku, automobilsko tržište se ubrzano mijenja, a kineski proizvođači, predvođeni BYD-om, brzo postaju ključni konkurenti tradicionalnim gigantima.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno