Honda Motors, drugi najveći proizvođač automobila u Japanu, najavila je smanjenje ulaganja u električna vozila. Razlog tome je usporavanje potražnje na tržištu električnih automobila. Umjesto toga, kompanija planira fokusirati se na razvoj novih hibridnih modela koji bi trebali biti popularniji u budućnosti.
Smanjeni planovi ulaganja u elektrifikaciju
Predsjednik uprave, Toshihiro Mibe, izjavio je da je tvrtka smanjila svoje planove ulaganja u elektrifikaciju i softverski razvoj. Izvorno planirani iznos od 10 bilijuna jena (oko 61 milijardu eura) sada je smanjen na 7 bilijuna jena (oko 43 milijarde eura).
Prema Mibeovim riječima, zbog trenutnog usporavanja tržišta, prodaja električnih vozila do 2030. godine mogla bi pasti ispod 30 posto ukupne prodaje Honde. Baterijska električna vozila (BEV) očekuju se da će činiti samo oko 20 posto ukupne prodaje.
S druge strane, Honda predviđa rast prodaje hibridnih vozila. Očekivana prodaja je između 2,2 i 2,3 milijuna komada do 2030. godine. Honda ne navodi ukupne ciljeve prodaje, ali do 2030. planira lansirati 13 novih hibridnih modela.
Razvoj naprednog hibridnog sustava
Osim toga, Honda radi na razvoju naprednog hibridnog sustava namijenjenog većim vozilima, čije lansiranje planira u drugoj polovici ovog desetljeća. Ovim potezima tvrtka želi odgovoriti na promjene u potražnji i prilagoditi svoj portfelj proizvoda.
Nedavno je Honda privremeno zaustavila planove za izgradnju proizvodnog pogona u kanadskom Ontariju, vrijednog 9,5 milijardi eura, zbog smanjenja interesa za električna vozila. Međutim, i dalje ostaju predani dugoročnom cilju potpune elektrifikacije.
Cilj Honde je potpuno prebacivanje na vozila na baterije i ona koja koriste vodik kao gorivo do 2040. godine. Ova strategija pokazuje balans između kratkoročnih prilagodbi i dugoročnih ambicija kompanije, prenose Financije.
Izvori bliski kompaniji potvrđuju kako je ovaj zaokret rezultat promjena na globalnom tržištu i novonastalih uvjeta u industriji automobila.
Honda sada usmjerava svoje resurse na inovacije u hibridnim tehnologijama, što se smatra razumljivim korakom u trenutačnoj fazi razvoja tržišta električnih vozila.