Izvršni direktor Forda Jim Farley ističe kako kineska automobilska industrija predstavlja ozbiljan izazov. Prema njegovim riječima, Kina je deset godina ispred u proizvodnji baterija za električna vozila. Da bi Ford ostao konkurentan, mora se osloniti na kinesku tehnologiju i pritom iskoristiti vlastite prednosti.
“Moramo steći pristup njihovom znanju, kao što su oni prije 20 godina trebali naše. Zatim ćemo koristiti naš inovativni ekosustav, američku kreativnost i bliskost s korisnicima kako bismo ih nadmašili na globalnom tržištu,” rekao je Farley za New York Times. Smatra da je ovo jedna od ključnih bitaka za očuvanje američke industrijske ekonomije.
Ford već poduzima konkretne korake u tom smjeru. BlueOval Battery Park, gigafabrika koja se gradi, trebala bi započeti proizvodnju litij-ionskih fosfatnih (LFP) baterija 2026. godine. Te će se baterije temeljiti na tehnologiji kineske tvrtke CATL.
Prema pisanju New York Timesa, tehnologija LFP baterija prvotno je razvijena u Sjedinjenim Američkim Državama. Znanstvenici sa Sveučilišta u Teksasu otkrili su njezinu kemiju, a startup A123 Systems LLC dobio je velika sredstva od američke vlade za njezin razvoj. No, zbog sporog razvoja tržišta električnih vozila, A123 je propao, a njegovu tehnologiju preuzela je najveća kineska tvrtka za autodijelove. Kina je prepoznala potencijal električnih vozila prije nego mnoge zapadne marke, uključujući Ford. Tesla je također na vrijeme uočila taj trend.
Ford trenutačno razvija pristupačno električno vozilo s cijenom ispod 30 tisuća dolara. Cilj je konkurirati povoljnim kineskim električnim automobilima koji još nisu stigli u SAD, prenosi Jutarnji, ali su već dostupni na globalnom tržištu.
Ova utrka nije samo industrijska borba, već i strateška odluka o budućnosti automobilske industrije. Hoće li Ford uspjeti u ovom izazovu, ostaje za vidjeti.