Utorak, 25 veljače, 2025

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Luksuzni sektor u usponu, ali ekonomske prijetnje smetaju daljnjem rastu

Europski luksuzni sektor pokazuje znakove oporavka nakon optimistične sezone zarade, unatoč izazovima na kineskom tržištu i mogućim američkim carinama. Godina 2024. bila je jedna od najtežih za luksuzne brendove, ali analitičari očekuju normalizaciju tijekom 2025., posebno u drugoj polovici godine, izjavila je Simone Ragazzi, upraviteljica portfelja u Algebris Investmentsu, za CNBC.

U Hermesu su zadovoljni

Hermes, proizvođač Birkin torbi, zabilježio je izvrsnu prodaju u četvrtom tromjesečju, potvrđujući snažan završetak općenito pozitivne sezone zarade. Čak su i LVMH i Kering, vlasnik Guccija, premašili kvartalne prognoze, unatoč izazovima s kojima su se suočavali. Ovi rezultati podupiru prognoze o očekivanom preokretu u luksuznom sektoru, posebno nakon što je Richemont, vlasnik Cartiera, objavio svoju najveću kvartalnu prodaju u povijesti.

Luca Solca, viši analitičar za globalnu luksuznu robu u Bernsteinu, izjavio je da je najgore razdoblje vjerojatno prošlo. Isto tako, kaže da se vidi ciklički oporavak, potaknut američkim i europskim potrošačima. Ipak, ostaje nesigurnost oko kineske potrošnje. Ona je ključna za luksuzno tržište, kao i potencijalne američke carine koje bi mogle dodatno opteretiti sektor.

Potražnja u Kini slaba

Slaba potražnja u Kini ostala je konstantna tema u financijskim izvještajima za četvrto tromjesečje. L’Oreal i Gucci prijavili su pad prodaje na tom tržištu, naglašavajući izazove s kojima se suočavaju luksuzne marke. Istovremeno, moguće američke carine na europske proizvode, zajedno s makroekonomskom neizvjesnošću, predstavljaju dodatne rizike za sektor.

Zuzanna Pusz, voditeljica europske luksuzne robe u UBS-u, izjavila je za CNBC da će, ako dođe do uvođenja carina, tvrtke vjerojatno povećati cijene kako bi nadoknadile troškove. Međutim, upozorila je da će neki brendovi teže opravdati dodatna poskupljenja od drugih. Simone Ragazzi također smatra da bi carine od 25% mogle biti vrlo bolne za određene tvrtke.

Europski luksuzni sektor je specifičan jer se proizvodnja ne može lako preseliti na druga tržišta poput SAD-a, zbog čega oznaka “Made in Italy” ostaje ključna. To sugerira da bi luksuzne tvrtke mogle biti izuzete od najstrožih mjera, ali bi povećanje cijena i poremećaji u potrošačkom raspoloženju mogli negativno utjecati na sektor, posebno u Kini.

Zuzanna Pusz naglašava da bi bilo kakav negativan utjecaj na kinesko gospodarstvo predstavljao značajan rizik za luksuzne brendove. To bi moglo pogoršati postojeće razlike između najuspješnijih i najslabijih tvrtki na tržištu luksuznih proizvoda.

Brendovi nisu inovativni, a cijene su visoke

Kada potrošači troše manje, postaju izbirljiviji i odabiru samo brendove koje istinski vole”, rekla je Pusz. Carole Madjo, voditeljica europskog istraživanja luksuzne robe u Barclaysu, istaknula je da su neki brendovi izgubili na popularnosti zbog nedostatka inovacija i visokih cijena.

Analitičari se slažu da će najkvalitetniji brendovi i oni koji ciljaju platežno moćnije potrošače vjerojatno ostati na vrhu. Luca Solca iz Bernsteina smatra da će kvalitetna imena dodatno zasjati unatoč izazovima u industriji. Richemont, Hermes, Moncler i Burberry navedeni su kao izgledi za rast.

Veliko pitanje ostaje što danas znači luksuz, primijetila je Simone Ragazzi. Tradicionalni ugled i nasljeđe brendova više ne garantiraju uspjeh kao nekad, što luksuzne tvrtke prisiljava na prilagodbu i inovacije kako bi zadržale lojalnost potrošača.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno