Četvrtak, 24 travnja, 2025

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Dionice Keringa vlasnika Guccija pale 6% nakon objave poslovnih rezultata za prvi kvartal

Dionice Keringa pale su u četvrtak nakon što je francuska grupa luksuznih proizvoda objavila nižu prodaju od očekivane u prvom kvartalu i ukazala na daljnje makroekonomske probleme.

Prihodi modnog diva pali su 14% na godišnjoj razini u prvom kvartalu na 3,9 milijardi eura (4,4 milijarde dolara), prema izvješću od srijede, ispod 4,01 milijarde eura koje su predviđali analitičari LSEG-a.

Prodaja Guccija, koja čini gotovo polovicu ukupnih prihoda grupe, pala je 25% na usporedivoj osnovi na 1,57 milijardi eura. Dok je pokušaj preokreta brenda i dalje u tijeku, prenosi CNBC.

Dionice Keringa pale su za 5,9% do 9:16 ujutro po londonskom vremenu, nakon što je trgovanje dionicama prvobitno zaustavljeno na otvaranju tržišta. Dionice druge luksuzne grupe Richemont pale su za 1,5 posto, dok su LVMH i Hermes također pale za 0,9 posto.

Ukupni lošiji rezultati uzrokovani su padom prodaje grupe od 25% u Aziji, kao i padom od 13% u Sjevernoj Americi i Europi.

Predsjednik i izvršni direktor Keringa, François-Henri Pinault, rekao je da se tvrtka suočila s “teškim početkom godine” i istaknuo daljnje izazove koji predstoje za opterećeni luksuzni sektor.

“U ovom okruženju, potpuno smo usredotočeni na izvršavanje naših akcijskih planova kako bismo postigli naše strateške i financijske ciljeve i ojačali pozicioniranje naših kuća na svim našim tržištima”, rekao je u izjavi.

“Povećavamo svoju opreznost kako bismo prebrodili makroekonomske probleme s kojima se naša industrija suočava i uvjeren sam da ćemo izaći jači iz sadašnje situacije”, dodao je.

Novi kreativni direktor Guccija

Kering je prošlog mjeseca imenovao Demnu Gvasaliju za Guccijevog novog kreativnog direktora, u svom najnovijem pokušaju da preokrene svoj posrnuli glavni brend. Dionice su, međutim, nisu reagirale na imenovanje jer su ulagači bili zabrinuti zbog kontroverzi oko Gvasalijinog ranijeg rada na reklamnoj kampanji 2022. za manji Keringov brend Balenciaga.

Gucci je pretrpio nekoliko uzastopnih kvartala lošije prodaje jer su njegovi dizajni pali u nemilost kupaca, a zbog velike izloženosti kineskim potrošačima teško ga je pogodio nedavni pad na nekoć unosnom azijskom tržištu.

Ovo dolazi usred opsežnijeg pada na tržištu luksuza tijekom posljednjih godina uslijed više inflacije i slabijih gospodarskih uvjeta.

Carine bi mogle spriječiti oporavak tržišta

Čini se da se taj krajolik mijenja na prijelazu godine, s mnoštvom vrhunskih modnih kuća koje su izvijestile o optimističnijoj zaradi u četvrtom kvartalu. Unatoč tome, analitičari su ranije upozorili da bi makroekonomsko usporavanje izazvano carinama moglo spriječiti daljnji oporavak.

“Slabija globalna tržišta dionica i šira gospodarska neizvjesnost utjecat će na povjerenje i vidimo da to dodatno odgađa oporavak potražnje za luksuzom”, napisao je ranije ovog mjeseca Adam Cochrane, analitičar za opće istraživanje maloprodaje i luksuznog kapitala u Deutsche Bank.

Očekivalo se da će luksuzni brendovi biti više zaštićeni od drugih trgovaca na malo od neposrednog utjecaja carina, s brendovima visoke klase koje obično bolje mogu prenijeti dodatne troškove na bogate potrošače. Međutim, analitičari su primijetili da bi brendovi s već slabom prodajom, uključujući Kering, mogli biti manje spremni za to.

“Također primjećujemo da bi brendovi mogli sporije povećavati cijene zbog carina s obzirom na slabljenje raspoloženja kupaca i opću cjenovnu elastičnost, što je ključna razlika između Keringa i LVMH-a (LVMH je prethodno spomenuo cijene kao glavnu polugu)”, napisao je TD Cowen u bilješci u četvrtak.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno