Neko su vrijeme Yeezy tenisice Kanyea Westa bile jedan od najpoželjnijih parova tenisica. Ali to se u međuvremenu promijenilo – i to je matičnu tvrtku brenda, Adidas, ostavilo doslovno u škripcu.
Naime, ovaj njemački velikan u proizvodnji tenisica godinama izdaje Yeezy liniju, modele tenisica s potpisom Kanyea Westa. Prodavali su ih po cijenama od 200 do 600 dolara. Samo od prodaje Yeezy tenisica, Adidas godišnje bilježi 500 milijuna dolara prihod. No raskinuli su ugovor s Westom nakon njegovog javnog okretanja prema antisemitizmu, izvijestio je Washington Post u ponedjeljak.
Konačna odluka o tome što će tvrtka učiniti s tenisicama daleko. Međutim, mogućnosti se kreću od prodaje bez oznake Yeezy do doslovnog spaljivanja tenisica, piše The Washington Post.
Krajem listopada Adidas se konačno razišao s Westom, kao jedna od posljednjih kompanija povezanih s reperom koja je to učinila. Isprva su čelnici ovog brenda mislili da bi mogli promijeniti brend Yeezy tenisica i prodavati ih s popustom. Ali ta strategija možda neće biti održiva, a iz Adidas su nedavno rekli da bi mogli biti u velikim gubicima. Ovaj mjesec tvrtka je objavila da bi mogla izgubiti čak 1,3 milijarde dolara prihoda i 530 milijuna dolara operativne dobiti ako ne pronađe novu primjenu za Yeezy.
“Ovo je postalo toliko dramatično jer je nevjerojatno veliko. Radi se o uistinu značajnom segmentu Adidasovog poslovanja”, rekao je analitičar Tom Nikic za Post.
Više loših opcija
Adidas u ovom trenutku ima nekoliko opcija što učiniti s tenisicama, ali nijedna od njih nije toliko privlačna. Mogli bi ih prodavati bez etikete, poput “zombi Yeezyja”, kako ih je nazvao Nikic. “Ali zbog toga bi se moglo činiti da Adidas još uvijek zarađuje na antisemitizmu”, dodao je Nikic.
Drugi načini uključuju plasiranje tenisica kroz outlet trgovine ili drastično snižavanje cijene, a treća je opcija spaljivanje. Iako ta praksa nije neuobičajena u modnoj industriji, jer su mnogi brendovi, uključujući Burberry i Louis Vuitton, u prošlosti su namjerno uništavali proizvode. No ipak to dolazi s rizikom od gomile negativne pozornosti koju bi mogli dobiti, s obzirom na etička i ekološka pitanja uključena u paljenje robe vrijedne milijune dolara bez pravog razloga.
Možda će, kao što je profesorica Elizabeth Napier predložila The Washington Postu, Adidas donirati Yeezy za pomoć u katastrofama, kao što je pomoć onima koji su pogođeni nedavnim potresima u Turskoj i Siriji. Iako bi to tvrtki sigurno dalo dobar status u očima javnosti, ipak ne bi pomoglo s financijskim problemima, što znači da je čak i to gubitnička perspektiva za Adidas.