Njemački proizvođač sportske odjeće Adidas u utorak je izjavio kako će carine koje je uveo američki predsjednik Donald Trump rezultirati poskupljenjem svih njegovih proizvoda na američkom tržištu. Kompanija je navela kako još uvijek ne zna za koliko će točno povećati cijene. Neizvjesna globalna trgovinska situacija im onemogućuje da podigne prognoze za cijelu godinu, unatoč velikom rastu profita u prvom tromjesečju.
“Više carine će na kraju uzrokovati više troškove za sve naše proizvode na američkom tržištu”, priopćio je Adidas.
Kompanija je navela kako je “donekle izložena”’ carinama koje je Bijela kuća uvela prema Kini, koje trenutno iznose 145 posto. Napominju da su već smanjili izvoz proizvoda proizvedenih u Kini na minimum. Istaknuli su kako najveći utjecaj dolazi od općeg povećanja američkih carina na sve ostale zemlje, koje su uglavnom na razini od 10 posto.
“S obzirom na neizvjesnost pregovora između SAD-a i drugih zemalja, ne znamo koje će biti konačne carinske stope”, stoji u priopćenju Adidasa. “Stoga ne možemo donijeti nikakve ‘konačne’ odluke. Povećanje troškova zbog viših carina na kraju će dovesti do povećanja cijena, ne samo u našem sektoru. Trenutno je nemoguće kvantificirati to povećanje ili zaključiti kakav bi učinak moglo imati na potražnju potrošača za našim proizvodima.”
Iz Adidasa su poručili kako trenutačno gotovo nijedan od svojih proizvoda ne mogu proizvoditi u SAD-u, navodi Poslovni. Kompanija najviše koristi tvornice u zemljama poput Vijetnama i Kambodže, koje su suočene s američkim carinama većim od 40 posto.
Bez utjecaja američkih carina, Adidas bi povećao godišnje prognoze prihoda i operativne dobiti zahvaljujući snažnoj knjizi narudžbi i pozitivnoj percepciji brenda, izjavili su iz kompanije. Umjesto toga, potvrdili su postojeću prognozu, ali naglasili da se “raspon mogućih ishoda proširio”.
Odlični rezultati u prvom kvartalu
Adidasu je prodaja u prvom tromjesečju 2025. porasla 14 posto u Europi i 13 posto u Kini, gdje je osvojio i tržišni udio konkurenata. Prodaja u Sjevernoj Americi porasla je samo tri posto, što je Adidas pripisao postupnom ukidanju linije Yeezy tenisica.
“Adidas ove godine bilježi dvoznamenkasti rast prodaje u svim regijama i kanalima. S veleprodajom koja nadmašuje direktnu prodaju potrošačima”, rekla je Mamta Valechha, analitičarka iz Quilter Cheviot. “Tenisice i dalje bilježe snažnu prodaju, a potrošači sve više biraju i lifestyle odjeću. Adidas se nada nastavku tih trendova unatoč gospodarskoj neizvjesnosti izazvanoj carinama u SAD-u. Morat ćemo pričekati da vidimo puni učinak”, rekla je Mamta Valechha, a prenio Reuters.