Petak, 10 siječnja, 2025
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Airbus zadržao globalno vodstvo isporukom 766 zrakoplova u 2024. godini

Airbus je u protekloj godini isporučio 766 zrakoplova, čime je šestu godinu zaredom zadržao globalno vodstvo u industriji. Boeing se istodobno polako oporavlja od unutarnjih problema, zaostajući u isporukama.

Ukupna isporuka zrakoplova samo je neznatno niža od planiranih 770 primjeraka. Airbus ističe kako su globalni problemi u dobavnim lancima utjecali na ostvarenje cilja. Manjak dijelova i radne snage glavni su izazovi koji su utjecali na proizvodnju. Prema riječima Chloe Lemarie iz Jefferiesa, četiri nedostajuća zrakoplova su model A220.

Rast isporuka u odnosu na 2023. godinu iznosi četiri posto, dok je tada rast bio 11 posto. Isporuke uskotrupnih zrakoplova i dalje se smatraju ključnim pokazateljem uspjeha u zrakoplovnoj industriji. Glavni izvršni direktor Christian Scherer uvjeren je da će Airbus do 2027. godine dosegnuti proizvodnju od 75 mjesečno.

Trenutačno Airbus mjesečno proizvodi nešto manje od 60 uskotrupnih zrakoplova, što je porast u odnosu na 50 iz prethodne godine. Isporuka širokotrupnih zrakoplova A350 pala je za 11 posto u usporedbi s 2023. godinom. Scherer je izjavio da će 2024. godina donijeti povećanje proizvodnje zbog stabilizacije u isporukama.

Proizvodnja u 2023. godini bila je ubrzana zbog isporuka zrakoplova ostalih na zalihama zbog sankcija prema Rusiji. Spor s Qatar Airwaysom također je utjecao na raspodjelu zrakoplova tijekom prethodnih godina. Unatoč tim izazovima, Airbus nastavlja s povećanjem proizvodnih kapaciteta.

Problemi s kojima se industrija susreće

Jedan od problema s kojima se industrija suočava je provjera motora Pratt&Whitney PW1000G. Motori korišteni na modelima A320neo, A321neo i A220 zahtijevali su detaljne provjere. Prema portalu FlightGlobal, čak tri od deset zrakoplova s ovim motorima morala su biti parkirana.

Uzrok problema je kontaminirani metalni prah korišten tijekom proizvodnje motora, što je uzrokovalo provjere metalnih sastavnica. Mnogi prijevoznici privremeno su zaustavili svoje zrakoplove, dok su provjere još uvijek u tijeku. P&W je najavio da će između 2024. i 2026. godine iz uporabe biti oko 350 zrakoplova iz obitelji A320neo.

Airbus je tijekom 2023. godine ostvario 878 bruto narudžbi, pišu Financije, odnosno 826 neto nakon otkazivanja dijela ugovora. To predstavlja značajan pad od 61 posto u odnosu na rekordnu 2023. godinu. S druge strane, Boeing je do studenoga imao 370 neto narudžbi, što pokazuje agresivno natjecanje na tržištu.

Odlazak iskusnih radnika tijekom pandemije i otežana opskrba sirovinama glavni su problemi industrije. Geopolitičke tenzije dodatno su zakomplicirale dobavne lance, utječući na planove proizvodnje. Unatoč izazovima, Airbus i Boeing nastavljaju borbu za tržišnu dominaciju u zrakoplovstvu.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno