Jeste li ikada radili za menadžera koji je na vas ostavio tako dobar dojam da se godinama kasnije još uvijek hvalite njime ili njom? Velike su šanse da ste se pod vodstvom te osobe osjećali kao cijenjeno ljudsko biće .
Pokojna aktivistica za građanska prava Maya Angelou je jednom izjavila: “Ljudi će zaboraviti što ste rekli, ljudi će zaboraviti što ste učinili, ali ljudi nikada neće zaboraviti kako su se osjećali zbog vas.”
Liderstvo je doista stvar srca. Dok je trka za rezultatima svakako presudna za vođenje poslovanja, najbolji lideri balansiraju rezultate s međuljudskim odnosima – odličnim odnosima.
Jedno ključno pitanje koje treba postaviti
Za procjenu vašeg položaja na putu vodstva potrebna je poštena samoanaliza, jer je letvica dobrog vodstva postavljena prilično visoko. Jedno pitanje koje bi svatko u ulozi vođe trebao postaviti jest: Osjećaju li se ljudi na poslu sigurno i povezano?
Istraživanje o psihološkoj sigurnosti koju je provela Amy Edmondson prilično je znakovito. Kada vođe njeguju kulturu sigurnosti, gdje su radnici slobodni govoriti, eksperimentirati, davati povratne informacije i tražiti pomoć, to dovodi do boljih rezultata rada.
S druge strane, kada nema psihološke sigurnosti, prisutan je strah. A strah je štetan za postizanje punog potencijala tvrtke. Jednostavno ne možemo biti angažirani ili inovativni kada se bojimo, piše Inc.
Kako onda stvoriti veću psihološku sigurnost na radnom mjestu?
1. Pomozite svojim zaposlenicima da se osjećaju povezanima
Rad na daljinu stvorio je epidemiju usamljenosti. Ne radi se samo o tome da se ljudi ovih dana osjećaju izolirano, već i o tome da mnogim tvrtkama jednostavno nedostaju jake veze i zajednica unutar svoje radne snage.
Kako bi pomogli u razumijevanju onoga što sve više postaje kriza povezivanja, BetterUp Labs proveo je četiri istraživanja u posljednje tri godine na više od 3000 američkih radnika, procijenio podatke od više od 150 000 BetterUp članova i proveo neovisnu analizu 78 vrhunskih tvrtki na Glassdooru .
Istraživanje je otkrilo nepovezanost između organizacija i povratnih informacija njihovih zaposlenika o stanju kulture i povezanosti. Dok 96 posto vođa kaže da prepoznaje važnost relacijskih vještina za zaposlenike, BetterUpova neovisna analiza 78 vrhunskih tvrtki na Glassdooru otkrila je da se radnici još uvijek bore s ponovnom uspostavom veze, a tri od pet kaže da njihovi poslodavci ne rade dobro u podržavanju društvenih veza .
Bez vodstva ili organizacijskih ulaganja, 36 posto zaposlenika kaže da ne rade naporno na stvaranju kvalitetnih odnosa sa svojim timom i da ne poznaju svoje kolege. Nadalje, najnoviji podaci pokazuju da 44 posto nema pravog prijatelja na poslu; 43 posto ne osjeća povezanost sa suradnicima; 38 posto ne vjeruje svojim suradnicima; a 22 posto nema ni jednog prijatelja na poslu.
2. Prepoznajte svoje zaposlenike
U ovoj eri rekordne fluktuacije, zaposlenici su iscrpljeni, neangažirani i željni istraživanja novih prilika. Dakle, kako poslovni čelnici mogu zadržati svoj tim angažiranim i zadržati na okupu usred trenda Velikog otkaza?
Kako bi odgovorili na ovo pitanje, Achievers Workforce Institute anketirao je više od 4200 zaposlenika i 1600 voditelja ljudskih resursa diljem svijeta. Bihevioralni znanstvenici otkrili su da se ključ svodi na dvije riječi: priznanje zaposlenika.
Prema rezultatima istraživanja objavljenim u Achievers’ 2022 State of Recognition Report , zaposlenici koji redovito dobivaju priznanja imaju višu razinu predanosti poslu, a dvije trećine (65 posto) priznalo je da bi osjećaj priznanja smanjio njihovu želju za traženjem posla.
“Iako priznanje dolazi u mnogim oblicima, jednostavno ‘hvala’ za dobro obavljen posao ne izaziva smislenu reakciju zaposlenika”, kaže Natalie Baumgartner, glavna znanstvenica za radnu snagu u Achieversu i direktorica Achievers Workforce Institute. “Zaposlenici žele čuti kako su konkretno doprinijeli projektu ili zašto su značajno promijenili život suradnika. Iako je toplo ‘dobro obavljeno’ uvijek dobrodošlo, zaposlenici stvarno žele čuti osobne riječi pohvale koje su usmjerene na njihov konkretni učinak.”
Kad su zaposlenici upitani bi li željeli češće ili značajnije priznanje, više od polovice (64 posto) izjavilo je da im je draže značajnije priznanje. Dakle, sljedeći put kada vaš član tima vodi sastanak sa zaraznom energijom ili vas očara kreativnom PowerPoint prezentacijom, e-pošta sa zahvale – s konkretnim detaljima – će puno pomoći.
3. Komunicirajte jasno i dosljedno
Kako bi se zaposlenici osjećali sigurno, dobri vođe drže ljude u tijeku s nadolazećim planovima i projektima, rokovima i svim promjenama koje se događaju, dobre ili loše; svojim zaposlenicima daju osjećaj sigurnosti osiguravajući da njihov rad i status zaposlenika budu na čvrstoj osnovi.
Kada se pojave teški problemi, oni nikoga ne ostavljaju na cjedilu utišavanjem radija; oni rješavaju problem odmah tako što se osobno sastaju s timom (ako je fizički moguće) ili šalju e-poštu bez odgađanja kako bi ljudi znali što će očekivati.
Za kraj, uvijek budite na strani nade, snage, ustrajnosti i suosjećanja. Vaš posao kao vođe je učiniti sve što je potrebno kako biste zadovoljili potrebe svojih ljudi – pokazujući da ih cijenite ne samo kao radnike, već i kao ljudska bića.