Ogromna je važnost vrednovanja svojih ljudi ako želite biti izniman vođa. Ako vas je ovo natjeralo na razmišljanje o tome osjećaju li se vaši zaposlenici doista cijenjenima, postoje provjerene metode pomoću kojih možete poboljšati svoje vještine vođenja i osigurati da se vaš tim osjeća cijenjeno.
Evo četiri koje treba razmotriti:
1. Razvijte povjerenje sa svojim zaposlenicima
Vođe moraju pitati zaposlenike za njihova mišljenja i ideje o problemima ili preprekama na putu do uspjeha. Pitajte: “Što mislite kako bismo mogli poboljšati?” “Što nas drži zaglavljenima?” i “Što volite u vezi posla koji ovdje radimo?”
Osjećaj da ste saslušani, cijenjeni i shvaćeni osnov je izgradnje povjerenja. Ali i dobivanje redovitih povratnih informacija i implementacija prijedloga jedini je način da se ispune te osnove. Zaposlenicima treba dati priliku da izraze svoje nade i snove, kao i svoj pesimizam i frustracije. Kada to učine, povjerenje se pojačava.
2. Odgovorite na potrebe ljudi
Sjajni su vođe živo zainteresirani za radna mjesta i ambicije svojih zaposlenika. Imaju pristup razmišljanja unaprijed i stvaraju prilike za učenje i rast članova svog tima.
Dobri vođe razvijaju smislen rad koji je u skladu s višim ciljevima ili misijom organizacije, te razumijevanjem onoga što motivira njihove najbolje ljude. Zbog toga vođe trebaju uložiti vrijeme u učenje o tome što pokreće članove njihovog tima i čini ih strastvenim za njihov posao.
3. Neka vlada sloboda
Načela koja su dobro funkcionirala tijekom industrijskog doba više nisu primjenjiva u današnjoj ekonomiji odnosa, ali ih većina tvrtki još uvijek slijedi. Hijerarhijska struktura i mentalitet “radi što ti se kaže” dobro su funkcionirali u prošlosti. Radnici su obavljali jednostavne zadatke koji su se ponavljali na proizvodnoj liniji i trebali su im upute i vodstvo nadređenih.
Međutim, današnja radna snaga želi slobodu suradnje, sudjelovanja, inovacija i samoorganiziranja. Organizacije koje daju prednost vodstvu usmjerenom na slobodu nad hijerarhijskim upravljanjem temeljenim na strahu, stvaraju okruženje u kojem svatko može vježbati svoje vještine vođenja bez obzira na titulu, poziciju ili rang.
4. Neka briga bude dio vaše strategije kao vođe
Vođa koji ne mari, ili je u nekom trenutku prestao mariti za svoje ljude, na kraju će izgubiti svoje ljude.
Neuspjeh da cijenite zaposlenike i pokažete im da vam je stalo ima svoje korijene. Može početi s mišljenjem da je svatko zamjenjiv i gledanjem na zaposlenike kao na zupčanike u kotaču, a ne na dostojne kolege koje treba tretirati kao poslovne partnere u stvaranju izvrsnosti.
Preokret ove nesretne upravljačke disfunkcije i pokazivanje istinske brige počinje stvaranjem okruženja u kojem se ljudi osjećaju sigurnima — dovoljno sigurnima da eksperimentiraju, ispoljavaju svoju kreativnost i snage te nude mišljenja i “najbolje ideje” kada je to važno.
Izvor: inc.com | Prijevod i prilagodba: financa.ba