Alisa Lingo, uspješna trenerica i coach kakva je danas postala je zahvaljujući bogatom radnom iskustvu koje je sticala kroz različite pozicije u korporativnom i MSP sektoru. Aktivno provodi treninge i radionice iz oblasti liderstva, poduzetništva i osobnog razvoja i kontinuirano radi na usavršavanju sebe kao i sudionika tijekom obuka.
Iskustvom u velikim internacionalnim kompanijama poput Coca-Cole, Authority Partnersa, inMotiona i sličnih, kao specijalista u prodaji, u ljudskim resursima, zatim na rukovodećim pozicijama te kao CEO, razvijala je biznise lokalno i globalno.
Nakon preko 18 godina karijere u poslovnom sektoru odlučila je u ožujku 2022. godine pokrenuti vlastiti biznis osnivanjem Golden Ratio Growth Centra BiH, čija je misija pomoć pojedincima i timovima da poboljšaju svoje osobne i profesionalne performanse.
Početkom 2023. godine Alisa je postala partner kompanije Alphabet Group i direktorica ureda u Sarajevu.
Možete li našim čitateljima reći čime se točno bavite?
Ja sam profesionalni certificiran Coach, facilitator i trenerica. Bavim se razvojem ljudi, timova i firmi, te uvođenjem promjena s ciljem unaprijeđenja poslovanja. Suvlasnica sam Alphabet Grupe koja posluje u cijeloj regiji, gdje kroz rad s timovima i individualno jačamo sve zaposlenike, upravljačke strukture i radimo na razvoju poslovanja.
Je li i koliko je uopće poslovno bh. tržište osviješteno u kontekstu potrebe za coachingom, treninzima i konzultantskim uslugama u smjeru poboljšanja kako organizacijske strukture tako i samog poslovanja?
Mali broj ljudi zna i razumije zašto je profesionalni coaching tako efektan. Uglavnom, dok ne probate teško ćete shvatiti. U svijetu svaki ozbiljniji vlasnik biznisa, menadžer ima svog Coacha, kao i firme koje razumije koliko je važno osnažiti zaposlene, i kao ih držati na okupu oko iste ideje.
Zaposlenik ili Cochee ima priliku osvijestiti svoje slabosti, unaprijeđivati ih i preuzimati odgovornost za svoj rezultat. Ovo je točnije i alat za sadašnje i buduće liderske strukture, te kako bi svi menadžeri sami trebali usvajati ove alate za upravljanje naročito mlađim generacijama koje se stalno prozivaju kao izazovne jer imaju “drugačije” poglede glede rada i upravljanja.
Po Vašem mišljenju, koji profil poslodavaca u BiH najviše koristi usluge ove vrste?
Poslodavci koji stalno traže nove načine za jačanje kompanije kroz jačanje kompetencija zaposlenih, zadržavanje postojećih talenata i privlačenje novih. One kompanije koje posluju internacionalno su osvještenije na temu, mi u BiH kasnimo za svim dobrim trendovima, te je naša obveza u Alphabetu da to mijenjamo.
Po čemu se Alphabet Group pristup razlikuje od ostalih? U čemu je najveća i najvažnija distinkcija?
Mi u Alphabetu smo sami u rovovima, i poduzetnici smo i treneri, ozbiljni poslovni ljudi sa padovima i usponima. Razumijemo izazove poslovanja i to nas čini kompetentnim. Također smo najbrže rastuća konzultantska kuća u BiH i u regiji. Okupili smo stručne i strastvene suradnike u BiH, Srbiji i Hrvatskoj sa svojim dugogodišnjim poslovnim iskustvom, ozbiljnom trenerskom ekspertizom i zajedničkim sistemom vrijednosti.
Alphabet Group u svom portfelju obuhvata svaki proces razvoja jedne kompanije, od selekcije i procjene zaposlenih, profesionalnog i ličnog razvoja do promjene organizacije kulture. Šta to konkretno znači za klijente kada se razloži u smislu benefita?
Ovaj “All in one” ovdje znači da nudimo rad sa ljudima u puno paketu, samo jedan holistički pristup daje pravi rezultat. Kada uđemo u kompaniju, radimo na razvoju ljudskih potencijala, od procjena od strane nasih psihologa do dovođenja novih talenata u kompaniju, preko razvoja kompetencija, procesa, kao i financijskih analiza i jačanju kadra prodaje – do veće profitabilnosti.
Alphabet office u Sarajevu djeluje od svibnja 2023. godine i za kratak vremenski period uspjeli ste se izdvojiti iz „coaching i trening“ ponude. Kakva iskustva je donijela prva poslovna godina i koliko je baza i motiv za dalje? Jeste li već u poziciji većih strateških poteza sada kada ste „vidjeli“ tržište?
Mi trebamo biti primjer kompanijama s kojim radimo! Imamo ured u Banja Luci već skoro 5 godina, ured u Sarajevu je mlađi, a pri tome smo ove godine otvorili i ured u Beogradu, te ćemo u Zagrebu. Bosanskohercegovačka smo firma koja radi regionalno i naši financijski pokazatelji ukazuju da to radimo jako dobro.
Ako konkretiziramo edukacije među kojima su na primjer, treninzi komunikacije, treninzi poslovnih vještina, razvoj liderskih, prodajnih vještina, zatim vještina pregovaranja, prezentiranja, pa sve do treninga internog poduzetništva i treninga osobnog razvoja, na koji način najbolje približite klijentima važnost ovakvih treninga i benefite koje im donose?
Danas je jedini pravi izbor ulagati u zaposlenike, jačati organizacijsku kulturu kako biste ostali konkurenti na tržištu rada. Ljudi ima, posvuda su, samo poslodavci trebaju ih znati privući, a onda i upravljati I zadržati! U praksi svaki dan viđam da poslodavci kasne sa promjenama, da su reaktivni i da gube talente. Samo oni koji se probude iz dužeg zimskog sna će imati najkvalitetniji kadar.
Kako se zainteresirani mogu informirati o terminima edukacija i na koji način najbolje mogu profilirati vlastite potrebe?
Na našoj web stranici imate naše programe, ali i slanjem maila meni na alisa.lingo©alphabetgroup.net kao ili direktnim telefonskim pozivom najbolje! Sastanak uživo nam sluzi da provjerimo što klijenta “boli”, gdje možemo donijeti vrijednost i koji problem bismo rješavali.
Uvijek polazimo od potrebe klijenta i isključivo gradimo dugoročno partnerstvo koje podrazumijeva punu pažnju, lojalnost, rezultat, i sa svim našim resursima. Mi stvaramo partnere i radimo dugoročno, te ukoliko želite instant rješenja onda mi nismo dobar izbor. Da, mi jesmo hobotnica jedna velika, umreženi, stručni i strastveno radimo svoj posao!