Ponedjeljak, 16 rujna, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Audi pregovara o kupnji EV platforme kineskog proizvođača automobila

Njemački Audi pregovara s tvrtkom SAIC Motor Corp o kupnji platforme za električna vozila od kineskog državnog proizvođača automobila. To je pokušaj bez presedana da se poveća tržišni udio.

Ovaj potez, koji dolazi u trenutku kada prodaja Audijevih EV proizvoda oštro zaostaje za prodajom Tesle i domaćih konkurenata kao što je Nio, naglašava pritisak na sve starije i zapadne brandove na najvećem svjetskom tržištu automobila, dok se bore oko električnih vozila.

Marka premium automobila Volkswagen AG nastoji preuzeti EV platformu u vlasništvu SAIC-ove EV jedinice, IM Motors. Rekli su to izvori koji su željeli ostati anonimni jer je stvar privatne prirode. Razgovori su u poodmakloj fazi, dodao je jedan od njih, prenosi Reuters.

IM Motors, koji je u lipnju 2022. započeo s isporukom svog prvog modela, limuzine L7, premium je EV brand pod kontrolom SAIC-a.

I Audi i SAIC odbili su komentirati jesu li razgovori vođeni.

Nije utvrđena cijena koju je Audi ponudio za EV platformu. Kao ni to hoće li SAIC i dalje biti uključen u izradu limuzine L7 nakon dogovora.

Kineski medij Mingjing Pro izvijestio je o Audijevom potencijalnom preuzimanju platforme. Ranije je Automobilwoche rekao da Audi razgovara s nekoliko proizvođača o kupnji EV platforme, ali nije ih identificirao.

Prodaja električnih vozila

Uhodani proizvođači automobila, poput Toyote, nastoje slijediti vodstvo Tesle i nekih kineskih proizvođača EV-a u dizajniranju EV platformi projektiranih od temelja. Nastoje smanjiti troškove, poboljšati performanse i zaštiti marže.

Audi prije nije kupio platformu od drugog proizvođača i do sada je koristio Volkswagenovu MEB platformu posvećenu EV-u za modele u ponudi u Kini. Paralelno je s Porscheom razvijao novu EV platformu.

Prošlog mjeseca, izvršni direktor Audija Markus Duesmann, koji će odstupiti s te uloge u rujnu, rekao je Reutersu da su morali ubrzati razvoj novih modela kako bi odgovorili na porast potražnje za električnim vozilima, posebno u Kini.

Međutim, njegov prodajni učinak je ispod očekivanja. I to zbog nedostatka vozila optimalnih za kineske potrebe, dodao je.

Audi nudi dva EV modela – Q4 e-tron i Q5 e-tron – razvijena na Volkswagenovoj MEB platformi u Kini.

Prodaja Audi električnih vozila iznosila je nešto više od 3.000 jedinica u prvom tromjesečju u Kini. Dok je BMW prodao 21.646 električnih vozila. Tesla je prodala 137.429 automobila. Pokazali su to podaci industrijskog tijela Kineske udruge proizvođača automobila.

Audi i Porsche također zajednički razvijaju novu EV platformu pod nazivom “Premium Platform Electric” (PPE). Biti će usvojena za automobile proizvedene od kraja 2024. u tvornici koju grade u kineskom sjeveroistočnom gradu Changchunu.

Tvornica će proizvoditi adaptacije PPE platforme prilagođene kineskom tržištu, rekao je glasnogovornik Audija.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno