Četvrtak, 21 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Autentičnost je dobitna karta za influencere

Ljudi koji svojim autoritetom, znanjem ili položajem mogu utjecati na odluke drugih uvijek su postojali. Danas takve ljude uglavnom povezujemo s društvenim mrežama i zovemo ih influenceri.

S razvojem tehnologije i utjecaja društvenih mreža, osobito među mladima, nastala je i nova grana marketinga – influencer marketing. Tvrtke angažiraju influencere da promoviraju njihove robne marke ili usluge. Influenceri imaju svoje sljedbenike u određenoj niši, a njihov utjecaj se često mjeri brojem sljedbenika odnosno pratitelja. Ipak, nije sve tako jednostavno. Važno je odabrati pravog influencera za određenu nišu odnosno za određeni brend.

Trojica prijatelja – Stjepan Zelić, Filip Špiranec i Davor Šibenik – razvili su Hypefy, potpuno automatiziranu influencer marketing platformu.

„To je kao-pilot za ljude koji žele biti influencer marketing, a ne znaju kako, Ili znaju. Ali im je to naporno pa radije to žele raditi putem automatizirane platforme. Automatizirali smo cijeli proces i omogućili da to radi platforma i to puno bolje nego čovjek”, kaže Stjepan Zelić, jedan od osnivača i izvršni direktor Hypefya. „Primijetili smo da u prostoru influencer marketinga postoje alati koji olakšavaju posao. No ne postoji niti jedna platforma koja to potpuno automatizira, pogotovo za ljude poput nas koji smo došli iz svijeta tehnologije i ne znamo to raditi. Iznenadili smo se da ne postoji neki komad koda koji to može odraditi umjesto nas. I odlučili smo ga napraviti.

„Platforma je već debelo na tržištu i ostvaruje dobre prihode. Ozbiljne kampanje počeli smo raditi početkom 2022. Do tada je to bilo igranje, testiranje, izgradnja… Rasli smo brzo i evo sad smo tu gdje jesmo”, kaže Stjepan. „Ako se nastavi rast kao do sada, a rastemo jako lijepo, uskoro ćemo dostići break-even (točka u kojoj su ukupni rashodi izjednačeni s ukupnim prihodima, op. Red.) Odnosno ući ćemo u pozitivan novčani tok. Imamo razvijen proizvod koji radi i sada radimo na raznim dodatnim značajkama kako bismo ga poboljšali.”

Među većim i zvučnijim klijentima su Sony i Nivea

Do sada su radili s ukupno 45 klijenata. Među većim i zvučnijim klijentima su Sony i Nivea s kojima rade na regionalnoj razini, ali rade i kampanje za neke manje tvrtke, poput startupa BiteMe Nutrition. „Radimo s klijentima iz raznih industrija, a najviše s onima iz industrije kozmetike”, pojašnjava Stjepan.

Prvi ih je prepoznao fond rizičnog kapitala Fil Rouge koji je kroz akcelerator investirao u Hypefy 50 tisuća eura. S tim novcem su pokrenuli posao i počeli ostvarivati prihode. Dokazali smo da smo s tim nešto dobro učinili”, ističe Stjepan. Uslijedila je nova investicija Fil Rouge Capitala i investicije nekih poslovnih anđela iz Hrvatske. Sada je plan ići na fundraising malo šire, u Europu i Sjedinjene Države.

Iz SAD-a je već iskazan interes za ulaganje, tako da se veselimo tome. Do sada smo bili fokusirani na regiju, iako smo radili i neke sitne kampanje u SAD-u i Austriji kako bismo testirali stvari. Trenutno najviše prihoda ostvarujemo u Hrvatskoj, Srbiji, Sloveniji, BIH i Sjevernoj Makedoniji, dakle radimo cijelu regiju,. No, smatramo da smo sada spremni za američko tržište i zato idemo u fundraising. Gotovo 75 posto novca koji očekujemo planiramo uložiti u izgradnju prodajnog tima i oglašavanje u Sjedinjenim Državama, kako bismo krenuli u osvajanje američkog tržišta”, najavljuje izvršni direktor Hypefya.

U sklopu priprema za taj iskorak Stjepan je već proveo mjesec dana u SAD-u i pronašao je neke potencijalne partnere. „Jedan od njih je nama slična tvrtka koja automatizira digital marketing, tako da se jako dobro poklapamo. Oni su već izrazili interes za investiranje i bili bi nam jako kvalitetan partner. Partner bi nam mogao biti i Httpool. Razgovarali smo s njima i svidjelo im se što radimo, Ali najviše prodaje očekujemo od novoformiranih prodajnih timova u SAD-u koji će raditi izravnu prodaju prema srednjim i velikim tvrtkama.”
Stjepan kaže kako konkurencijom mogu smatrati marketinške agencije, iako su im one istovremeno i potencijalno jako dobri klijenti: „Mogli bismo biti jako dobri prijatelji jer zapravo mi njima olakšavamo posao”.

Influencer marketing

Naime, influencer marketing trenutno rade agencije i to ručno. „Postoje alati poput search engina, tražilica, koji olakšavaju pronalazak influencera, ali poslije opet moraju sve raditi sami. Postoje i marketplaceovi poput Njuškala gdje možeš naći i vidjeti influencere i onda se dogovoriti s njima, ali opet sam dogovaraš cijenu, sam dogovaraš tko će ti raditi… To je vremenski zahtjevno, neučinkovito i neprecizno. Ljudi ne mogu isprobati tisuće influencera i ne znaju tko je najbolji. Mi to možemo. Isprobali smo ih tisuću i znamo tko je najbolji za njihovu industriju, za njihovu tvrtku, za njihov brend, proizvod ili uslugu. I jako ih lijepo možemo upariti”, objašnjava Stjepan.

Kao još jednu veliku prednost Hypefya u odnosu na konkurenciju Stjepan ističe autentičnost.

„U marketingu općenito, pa tako i u influencer marketingu, važna je autentičnost. Riječ influencer stekla je pomalo negativnu konotaciju kroz neke loše priče i zbog postupaka nekih influencera. Ono što mi želimo je vratiti autentičnost influencer marketingu i marketingu općenito. Svijet teži autentičnosti u oglašavanju, a mi smo ti koji to možemo isporučiti zato što su najiskreniji i najuvjerljiviji influenceri oni najmanji, mikroinfluenceri, i oni rade najbolji marketing. Klijenti to prepoznaju i okreću se prema njima. Pogotovo ako influencer zaista vjeruju u proizvod, a to je ono što mi pokušavamo postići. Da ne budu hodajuće reklame, nego ljudi koji zasta vjeruju u proizvod o kojem govore i koji će ga preporučiti ljudima koji ih prate na društvenim mrežama.”

Prilikom odabira influencera dva su glavna faktora

Prvi je publika – dobna skupina, regionalna pozicija i interes. Drugi je veličina odnosno performance influencera u odnosu na ono što očekujemo od njih. Kombinacijom ta dva parametra znamo tko će nam biti najbolji performer i da pri tom ima najbolju publiku”.

Klijent kampanju napravi kroz campagne builder, odnosno odgovarajući na specifičan niz pitanja koja mu olakšava da napravi kampanju i da influencerima prenese poruku koju želi vidjeti u kampanji. Na temelju tog dokumenta influenceri rade sadržaj.

„Nekad je to vrlo jednostavno: probaj proizvod i iskreno reci kakav ti je, a nekad je malo kompleksnije, kada je riječ o specifičnim kampanjama. Nakon toga influenceri uploadaju svoj sadržaj na platformu, na kojoj naši klijenti imaju kontrolu nad sadržajem. Dakle, mogu tražiti promjene ako im se nešto ne sviđa, mogu paziti da sve bude u skladu s imidžom njihova brenda. Iako mi to ne preporučujemo da nešto mijenjaju jer autentičnost je karta koja pobjeđuje”, razlaže Stjepan.

Hypefy uzima postotak od svake kampanje. „Imamo pretplatu na platformu koja nije pretjerano velika u odnosu na ukupni budžet. Evo jedan primjer: upotreba platforme plaća se 50 dolara mjesečno, a onda se na svaku kampanju obračunava još 16 posto na ukupni iznos kampanje. Pokazalo se da je to izrazito jeftino s obzirom na situaciju na tržištu, jer agencije uzimaju puno veću naknadu, a isporučuju lošije rezultate”.

Tržište influencer marketinga snažno raste

Tržište influencer marketinga snažno raste usprkos sumnjama u influencere: s 1,7 milijardi dolara u 2016. naraslo je na 21,1 milijardu dolara u 2023. godini.

Što se tiče budućnosti Hypefyja, Stjepan kaže kako je „ideja svakog osnivača da odradi exit, bilo kroz IPO, bilo kroz akviziciju. No, IPO je općenito manje vjerojatan od akvizicije. Ako se i dogodi, to je za Hypefy daleka budućnost.

„Kao i svaki drugi startup, mi imamo veliku viziju i vidimo kako bismo mogli doći do IPO-a. Ali vjerojatnije je da nas preuzme netko od naših velikih konkurenata. No, u ovom trenutku nemoguće je procijeniti što će se desiti. U datom trenutku ćemo vidjeti imamo li mi potencijala da progutamo konkurente ili će oni progutati nas. Svjesni smo svih opcija i spremni smo na njih. Čekamo ih”, zaključio je Stjepan.

Izvor: tockanai.hr

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno