Posljednji kvartal uza automobilsku industriju budi optimistične nade. Reklo bi se da se automobilska industrija vraća se na stare staze sudeći po rezultatima poslovanja.
Svakodnevno čitamo da je svjetska ekonomija počela osjetno posrtati u trećem kvartalu. Geopolitička situacija je izrazito loša zbog rata u Ukrajini. Makroekonomski stručnjaci i milijarderi poput Jeff-a Bezos-a nas plaše snažnom recesijomRecesija (engl. recession) predstavlja povremena usporavanja.... Jedna optimistična vijest budi nadu u pozitivan razvoj gospodarstva. Vodeći proizvođači automobila u svijetu su imali kvartal iz snova, ocijenila je konzultantska kuća Ernst & Young (EY), a prenosi BizLife.
Snabdjevenije poluprovodnicima se polako popravlja, a pritom je u usponu prodaja skupih modela iz premium segmenta, navodi agencija u novoj studiji. Otežavajući makroekonomski faktori će, međutim, početi djelovati i na autoindustriju. Ovo je analiza Ernst & Young koju je prezentirao jedan od savjetnika, Peter Fuß.
Sada vidimo da se veliki dio potrošača na važnim tržištima suočava sa ozbiljnim padom kupovne moći. To znači da sve manje ljudi može ili želi kupiti novi automobil u ovom trenutku.
navodi Peter Fuß
Rekordna prodaja i dobit
Proizvođači luksuznih automobila vjerojatno neće, za razliku od ostalih, učestvovati u borbi za kupce putem popusta. Od srpnja do rujna tekuće godine, 16 analiziranih brand-ova ostvarilo je ukupnu rekordnu prodaju i dobit, navodi se u studiji.
Daleko ispred svih je bio Mercedes-Benz, sa 5,2 milijardi EUR operativnog profita. Slijedi Volkswagen sa 4,7 dok je BMW sa 3,7 milijarde na petom mjestu. Postoje i kompanije s negativnim trendovima. Najveći svjetski proizvođač, Toyota, ostvario je pad profita od čak 25 posto.
U posljednje vrijeme na suzdržanom kineskom tržištu zbog trajanja lockdown-a prodaja je krenula na bolje. Tržište je raslo 28 posto u odnosu na 2021. i poslije perioda recesije.
Mercedes je u Kini upisao najveći plus, od 67 posto. Međutim, kompanija iz Stuttgart-a je nedavno morala da snizi cijene za neke tamošnje modele. “U Kini odavno ne cvjetaju ruže, tržište je veoma konkurentno i zahtjevno”, rekao je Fuß.