Jednostavna crna majica s latinskim natpisom postala je neočekivani marketinški hit koji je značajno povećao vidljivost društvene platforme Bluesky. Na SXSW konferenciji u ožujku, Jay Graber, glavna izvršna direktorica Blueskya, pojavila se u majici s natpisom “Mundus sine Caesaribus” (svijet bez careva). To je bila suptilna kritika upućena Marku Zuckerbergu, osnivaču Mete. Ova poruka bila je odgovor na majicu koju je Zuckerberg nosio prethodne godine, a na kojoj je bio natpis “Aut Zuck aut nihil” (Zuck ili ništa), parafrazirajući poznatu latinsku izreku “Aut Caesar aut nihil”. Time je aludirao na Julija Cezara, stvarajući paralelu između sebe i rimskog diktatora. Međutim, Graber je, svojom majicom, poslala poruku protiv centralizirane moći.
Prva serija rasprodana odmah
Graberina provokacija izazvala je veliki interes, a Bluesky je odlučio iskoristiti trenutnu popularnost i počeo prodavati iste majice po cijeni od 40 dolara. Prva serija rasprodana je gotovo odmah, a uspjeh ove marketinške akcije premašio je sva očekivanja. Rose Wang, glavna operativna direktorica Blueskya, izjavila je da je tvrtka u samo jednom danu zaradila više nego u dvije godine prodaje prilagođenih domena. Ovaj uspjeh nije samo financijskog karaktera, već i simbolički odražava vrijednosti same platforme. Bluesky je decentralizirana društvena mreža koja teži stvaranju sustava u kojem korisnici imaju veću autonomiju, čime se suprostavlja modelima u kojima su moćne tehnološke korporacije te koje usmjeravaju sadržaj prema vlastitim interesima.
Bluesky je platforma koja je nastala na inicijativu Jacka Dorseyja, bivšeg CEO-a Twittera, a od ožujka 2025. godine broj korisnika ove mreže prešao je 30 milijuna. Ovaj rast odražava sve veću potražnju za alternativama tradicionalnim društvenim mrežama. Poseban uzlet doživjela je nakon što je Elon Musk uveo značajne promjene na Twitteru/X. Za razliku od tradicionalnih društvenih mreža koje imaju centralizirani model, Bluesky omogućuje korisnicima da prilagode algoritme koji oblikuju njihov feed. Time dobivaju veću kontrolu nad informacijama koje konzumiraju. Ovaj pristup u skladu je s filozofijom koju Graberina majica prenosi – odbacivanje centraliziranih figura moći u korist sustava gdje korisnici imaju veću slobodu i autonomiju.

Bluesky ostvario visoku angažiranost korisnika
Bluesky, unatoč tome što je još uvijek manji od mreža poput Facebooka i X-a (Twittera), ostvaruje visoku stopu angažiranosti korisnika. Više od 30 posto korisnika aktivno objavljuje sadržaj, što ukazuje na izniman potencijal platforme. Nakon uspjeha s prodajom majica, Bluesky je povećao svoju prepoznatljivost, a to bi moglo dodatno ubrzati njezin rast. Iako je još uvijek daleko od postizanja veličine najvećih mreža, brzo raste i postaje ozbiljna konkurencija.
Ovaj marketinški uspjeh nije samo pomogao u financijskom smislu, nego je i povećao vidljivost platforme. To bi moglo imati dugoročne pozitivne efekte na njezin razvoj. Poruka s majice, koja promovira svijet bez Careva, postala je simbol borbe za digitalnu slobodu i decentralizaciju internetske moći. Kao što piše Profitiraj, cijeli događaj pokazuje koliko snažne marketinške strategije, temeljene na pravovremenim akcijama i jasnim porukama, mogu rezultirati velikim uspjehom i pomoći platformama poput Blueskya da postanu značajna alternativa postojećim društvenim mrežama.