BMW je pauzirao plan ulaganja vrijedan 600 milijuna funti za proizvodnju električnih automobila Mini u Oxfordu. Tako su budućnost povijesne tvornice doveli u opasnost dok se industrija bori sa sporijim od očekivanog odmicanjem od benzinskih vozila.
Pregled ulaganja dolazi kao daljnji udarac britanskoj automobilskoj industriji nakon zatvaranja tvornica od strane Honde, Forda i JLR-a u proteklom desetljeću. Stellantis je u studenom okrivio ciljeve prodaje električnih vozila u Ujedinjenom Kraljevstvu jer je objavio planove za zatvaranje svoje tvornice kombija u Lutonu, dovodeći u opasnost oko 1100 radnih mjesta.
“S obzirom na višestruke neizvjesnosti s kojima se suočava automobilska industrija, BMW grupa trenutno preispituje vrijeme za ponovno uvođenje proizvodnje Minija na baterijski električni pogon u Oxfordu”, rekao je njemački proizvođač automobila u izjavi.
Automobilske tvrtke vrše pritisak na vladu Ujedinjenog Kraljevstva da ublaži svoje ciljeve vezane uz električna vozila, koji zahtijevaju da određeni postotak godišnje prodaje svakog proizvođača automobila budu vozila s nultom emisijom.
Razina bi trebala porasti s 28 posto ove godine na 80 posto 2030, piše Seebiz. A tvrtke se suočavaju s kaznama od 15.000 funti za svako propušteno vozilo.
Prodaja EV ispod službenih ciljeva
Prodaja električnih vozila u Ujedinjenom Kraljevstvu raste, ali ostaje ispod službenih ciljeva, što je navelo proizvođače automobila poput Nissana da upozore da bi radna mjesta u Ujedinjenom Kraljevstvu mogla biti ugrožena ako vlada ne ublaži svoja pravila o prodaji električnih vozila.
Prema svom prvotnom planu objavljenom 2023., BMW je namjeravao proizvesti dva nova električna modela — Mini Cooper s troja vrata i manji Mini Aceman — u tvornici u Cowleyju, pružajući spas tvornici smanjenjem njezinog oslanjanja na benzinske automobile, koje je njemačka grupa namjeravala ukinuti do 2030.
Dva modela temelje se na sustavu koji su razvili BMW i kineski Great Wall Motor. Činjenica da se trenutno proizvode u Kini i prodaju u EU znači da su modeli također pogođeni višim carinama koje je Bruxelles uveo na uvoz kineskih električnih vozila u listopadu.
Prošle su godine registracije novih Mini automobila u Ujedinjenom Kraljevstvu pale za 1,3 posto u odnosu na godinu ranije na 46.975 vozila, prema Udruženju proizvođača i trgovaca motorima. Podaci Schmidt Automotive Researcha pokazuju da su se 2024 registracije električnih Mini automobila povećale za 4,9 posto na 36.932 vozila u zapadnoj Europi, uključujući UK.
Vlada je prošli tjedan završila svoje brze konzultacije s automobilskom industrijom o tome kako poboljšati fleksibilnost u shemi kako bi proizvođačima dala više prostora za disanje.
“Prepoznajemo globalne izazove s kojima se suočavaju proizvođači automobila i poslušali smo njihovu zabrinutost …a istovremeno zaštititi radna mjesta”, poručili su iz Ministarstva prometa.
Nakon završetka konzultacija, šefica Forda iz Velike Britanije Lisa Brankin pozvala je na poticaje za kupnju i drugu državnu potporu, upozoravajući da se “usvajanje električnih vozila ne događa dovoljno brzo”. Američka grupa je prošle godine najavila otpuštanje 800 radnih mjesta u Velikoj Britaniji zbog sporije prodaje električnih vozila od očekivane.