Četvrtak, 21 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Budućnost hrvatske franšizne industrije

Jedan od ključnih pokretača rasta je internacionalizacija hrvatskih malih brandova, koji sve više prepoznaju potencijal franšiznog poslovnog modela kao sredstva za širenje i skaliranje svojih poslovanja izvan nacionalnih granica.

Ako se trenutni rast nastavi, broj domaćih franšiznih sustava u Hrvatskoj mogao bi se udvostručiti ili čak utrostručiti u sljedećih 10 godina. Pretpostavimo li da će rast biti sličan onome u posljednje tri godine (168%), broj domaćih franšiza u Hrvatskoj mogao bi porasti na oko 180 do 202 u sljedećih 10 godina.

Jedan od ključnih pokretača ovog rasta je internacionalizacija hrvatskih malih brandova. Koji sve više prepoznaju potencijal franšiznog poslovnog modela kao sredstva za širenje i skaliranje svojih poslovanja izvan nacionalnih granica. Takav razvoj omogućava hrvatskim franšizama da uđu na nova tržišta i ostvare konkurentske prednosti u globalnom okruženju. Navodi se u Prvom izvješću o kretanju domaće franšizne industrije u Hrvatskoj. Njega je pripremila konzultantska kuća Colak Franchise Consulting Group.

Stabilan rast i raznolikost

Na temelju dostavljenih podataka, u razdoblju 2013. – 2023. broj domaćih franšiznih sustava u Hrvatskoj pokazuje značajan rast. U nastavku su navedeni ključni uvidi iz podataka s prilagođenim postotcima rasta:

U razdoblju 2013. – 2016. broj domaćih franšiza rastao je minimalnim tempom s 4 u 2013. na 7 u 2016. godini.
Od 2017. do 2019. godine primijećen je blagi rast broja domaćih franšiza s 8 u 2017. na 15 u 2019. godini.
Rast se nastavio ubrzavati od 2020. do 2023. godine, s impresivnim povećanjem broja domaćih franšiza s 25 u 2020. na 67 u 2023. godini. To je povećanje od 168 posto u razdoblju od tri godine.
Na temelju trenutnih podataka, hrvatska franšizna industrija pokazuje znakove stabilnog rasta i raznolikosti među industrijama. Budući rast za novi franšizni sustav može se temeljiti na potražnji na tržištu. Te na inovacijama i deferencijaciji te međunarodnoj ekspanziji.

tabela
tabela

Potražnja na tržištu

Franšize u industriji hrane i pića (F&B) trenutno imaju najveći broj marki, što ukazuje na postojanu potražnju na tržištu. Novi franšizni sustavi u ovoj industriji i sličnim industrijama mogu očekivati snažniju potražnju i veće šanse za rast.

Inovacije i diferencijacija

Franšize koje nude jedinstvene proizvode ili usluge, kao što su Friendly Fire i FastReview, mogu očekivati brži rast u odnosu na konkurente koji nude slične proizvode ili usluge.

Međunarodna ekspanzija

Franšize koje se uspješno šire izvan Hrvatske, poput Muzeja Iluzija i Surf’n’Fries-a, mogu očekivati veći rast i prepoznatljivost marke na međunarodnoj razini, prenosi tockanai.

Prognoza

Prognoza za budućnost hrvatske franšizne industrije sugerira kontinuirani rast i razvoj, posebno u industrijama s većom potražnjom, kao što su hrana i piće (F&B) te uslužni sektor. Franšize koje se mogu prilagoditi promjenjivim potrebama potrošača i koje istražuju međunarodna tržišta mogu očekivati veći rast u budućnosti. Također, previđa se nekoliko stotina primatelja franšiza u Hrvatskoj u narednom razdoblju od 10 godina.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno