Najavljeni BYD centar će otvoriti oko 2.000 radnih mjesta i služit će kao središte za prodaju i postprodajne usluge, testiranje te razvoj lokaliziranih modela za europsko tržište.
Baza za prodaju i postprodajne usluge
Novi europski centar imat će tri glavne funkcije: poslovat će kao baza za prodaju i postprodajne usluge. Omogućavat će testiranje vozila i podržavati razvoj modela prilagođenih europskim preferencijama. Prema riječima izvršnog direktora BYD-a Wanga Chuanfua, “Novi europski centar stvorit će 2.000 radnih mjesta i imati tri funkcije. Bit će središte za prodaju i postprodajne usluge, za testiranje i za razvoj lokaliziranih verzija modela kompanije.”
BYD-ova europska proizvodnja u Mađarskoj
Kineski gigant BYD već ima snažnu prisutnost u Mađarskoj. Svoju prvu europsku tvornicu, pogon za sklapanje električnih autobusa, kompanija je otvorila u Komaromu na sjeverozapadu Mađarske još u travnju 2017. godine. Proizvodni kompleks prostire se na 66.000 četvornih metara. Specijaliziran je za proizvodnju šasija za autobuse koje se zatim isporučuju u tvornice u Ujedinjenom Kraljevstvu i Francuskoj. Do rujna 2024. godine, iz ovog pogona izašlo je ukupno 700 električnih autobusa.
Uz postojeću tvornicu autobusa, BYD trenutačno gradi i drugi proizvodni pogon u Mađarskoj. On će biti posvećen isključivo proizvodnji električnih osobnih vozila, čime dodatno učvršćuje svoju poziciju na europskom tržištu.
Vlada osigurava petinu iznosa
Ministar vanjskih poslova Péter Szijjártó izjavio je da najava kompanije BYD predstavlja ulaganje od oko 248,3 milijuna eura. Vlada će osigurati potporu od 49,6 milijuna eura.
Szijjártó je također spomenuo da će prema strateškom sporazumu potpisanom s kompanijom, u razvojnom centru u Budimpešti biti zaposleni studenti i istraživači koji sudjeluju u mađarskim doktorskim programima, kao i mađarski studenti koji sudjeluju u dualnom strukovnom obrazovanju. “Najmanje 50 posto ovdje stvorenih patenata bit će registrirano u Mađarskoj. Kompanija se obvezala surađivati s što više mađarskih dobavljača”, pojasnio je.
Direktan pristup europskom tržištu
Uspostavljanje europskog centra predstavlja logičan korak u BYD-ovoj strategiji internacionalizacije. Omogućujući kompaniji da učinkovitije odgovori na zahtjeve europskih kupaca i regulatorne uvjete.
Stručnjaci automobilske industrije smatraju kako je BYD-ov dolazak u Mađarsku strategija direktnog pristupa europskom tržištu. Omogućuje znatno niže troškove transporta, lakše savladavanje carinskih ograničenja te efikasnije prilagođavanje vozila zahtjevnim EU standardima. Nesumnjivo, BYD se također jasno pozicionira kao ozbiljan konkurent tradicionalnim europskim i američkim proizvođačima na europskom tlu.