Švedski AB Volvo povećat će ulaganja u tvornicu kamiona koju gradi u saveznoj državi Nuevo Leon na milijardu dolara. Ovo je najavio je u četvrtak meksički ministar gospodarstva Marcelo Ebrard.
U kolovozu prošle godine švedska grupa objavila je da će u predgrađu meksičkog industrijskog središta Monterreya, u blizini granice s SAD-om, izgraditi novu tvornicu kamiona koje namjeravaju prodavati na tržištima Sjeverne Amerike.
Troškove gradnje uprava je tada bila procijenila na 700 milijuna dolara. Meksički ministar gospodarstva podijelio je na društvenoj mreži X „dobru vijest”. Pohvalio se da je iznos ulaganja podignut na milijardu dolara, dodavši da je obavijest o toj odluci dobio iz Volvovog sjedišta u Švedskoj.
Proizvodnja kamiona marke Volvo i Mack u novom pogonu trebala bi početi 2026. U Volvu nisu odmah odgovorili na upit Reutersa da komentiraju informaciju budući da im je poslan izvan radnog vremena.
“Komplementarna gospodarstva”
Meksiko je sačuvao ′hladnu glavu′ nakon što je američki predsjednik Donald Trump najavio carinsku ofenzivu i sada ubire plodove, rekao je u četvrtak za Reuters zamjenik meksičkog državnog tajnika za međunarodnu trgovinu Luis Rosendo Gutierrez.
„Predsjednica Claudia Sheinbaum uputila nas je da tijesno i ′hladne glave′ surađujemo s američkom vladom. Želja nam je postići korektan i preferencijalan tretman”, izjavio je Gutierrez.
Samo nekoliko sati prije američke objave “Dana oslobođenja” i novih carina meksička predsjednica naglasila je da Meksiko ne namjerava SAD-u “vraćati milo za drago”.
SAD je pak u novoj odluci produljio povlašteni tretman za uvoz kanadskih i meksičkih proizvoda. Ovo je usklađeno s propisom o slobodnoj trgovini u Sjevernoj Americi USMCA iz 2020. godine.
Ako Washington bude zadovoljan napretkom u rješavanju problema migracija i krijumčarenja fentanila, uvoz iz Kanade i Meksika, usklađen sa sporazumom USMCA, bit će i dalje oslobođen od carina. Proizvodi koji nisu u skladu sa sporazumom podlijegat će povlaštenoj recipročnoj carini od 12 posto, stoji u dokumentu Bijele Kuće.
Uvoz automobila iz Meksika podlijegat će ipak 25-postotnoj carini. Izuzetak dijelova proizvedenih u SAD-u, što će zadati probleme multinacionalnim tvrtkama poput Forda, General Motorsa i Stellantisa.
Meksički dužnosnici nadaju se da će pregovorima postići povoljnije uvjete. Guterrez je najavio sastanak s američkim ministrom trgovine Howardom Lutnickom i trgovinskim predstavnikom Jamiesonom Greerom. Dodavši da bi tema razgovora trebale biti carine na automobile, čelik i željezo i stanje u tim sektorima.
“Željeli bismo, naravno, da se carine smanje”, kaže meksički dužnosnik. “Bilo kako bilo, moramo pregovarati kako bismo poboljšali uvjete, ne samo za Meksiko već i za Sjedinjene Države i za ideju o komplementarnim gospodarstvima”, naglasio je Gutierrez.