Četvrtak, 21 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Češka i Italija protiv kazni za proizvođače automobila: Osvrt na EU regulative

Češka će se pridružiti Italiji u nastojanju da spriječi visoke kazne proizvođačima automobila zbog prekoračenja dozvoljenih emisija ugljikovog dioksida. Ministar prometa Martin Kupka izjavio je da će proizvođači imati problema s ispunjavanjem strožih EU propisa. To je rezultat opadanja potražnje za električnim vozilima u Europi, što je dodatno otežano.

Na sastanku u Budimpešti prošlog petka, Češka i Italija dogovorile su zajedničko stajalište o ovoj temi. Od sljedeće godine, EU planira smanjiti gornju granicu dopuštene emisije s 116 grama na 94 grama po kilometru. Prekoračenje ovog limita moglo bi rezultirati kaznama za proizvođače od 95 eura po gramug ugljikova dioksida, pomnoženih s brojem prodanih vozila.

Kupka je naglasio da se kompanije suočavaju s izazovima smanjenja emisija na propisane razine. Zbog slabe potražnje za električnim automobilima, proizvođači se ne mogu prilagoditi novim pravilima. Ako budu prisiljeni plaćati kazne, prema njegovim riječima, kompanije neće imati novca za istraživanje i razvoj, prenosi Zimo Dnevnik.

Češka se protivi “zelenom planu” Europske komisije. Automobilska industrija čini oko devet posto češkog BDP-a, s 1,4 milijuna proizvedenih automobila u 2023. godini, u zemlji s 10,4 milijuna stanovnika. U Češkoj posluju značajni proizvođači poput Volkswagenove Škoda Auto, Hyundai Motor i Toyota Motor.

Prema izvoru bliskom Reutersu, Češka je bila suzdržana prilikom glasanja o dodatnim carinama na uvoz električnih automobila iz Kine. U tom kontekstu, Češka se pridružila zemljama poput Hrvatske, Belgije, Grčke, Španjolske, Cipra, Luksemburga, Austrije, Portugala, Rumunjske, Švedske i Finske.

Njemačka je pokušala okupiti potrebnu većinu za blokadu odluke, no pridružili su joj se samo Mađarska, Slovenija, Slovačka i Malta. Odluku Europske komisije podržale su Francuska, Poljska, Italija, Nizozemska, Irska, Latvija, Litvanija, Estonija, Bugarska i Danska.

Europska komisija završila je istragu o subvencijama te uvela konačne kompenzacijske carine od 17 do 36 posto na razdoblje od pet godina.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno