Cijene novih automobila u Sjedinjenim Američkim Državama porasle su u travnju, što zabrinjava stručnjake tržišta. Prosječna cijena vozila koje su kupci plaćali, uz uračunate popuste i promocije, povećala se za 2,5 posto u odnosu na ožujak. To je znatno iznad prosječnog porasta u prethodna dva mjeseca, koji je iznosio oko 1,1 posto. Snažniji rast cijena zabilježen je tek u travnju 2020. godine, kada su pandemijska zatvaranja utjecala na proizvodnju.
Carine stvorile pritisak
Uvođenje carina od 25 posto na vozila iz više zemalja, uključujući Meksiko i Kanadu, stvorilo je dodatni pritisak. Većina proizvođača isprva nije podizala cijene, pokušavajući zadržati stabilnu prodaju. Međutim, neizvjesnost na tržištu i promjene u ponašanju kupaca uzrokovale su da se tržišna situacija brzo promijeni.
Neki proizvođači, kao što su Hyundai, Ford i Stellantis, ponudili su posebne akcije kako bi potaknuli potrošnju. Istovremeno, potražnja je počela rasti jer su se kupci požurili kupiti vozila prije mogućeg dodatnog poskupljenja. Strah od daljnjih povećanja cijena doveo je do povećanog interesa za pojedine modele, osobito one koji se očekivano više poskupljuju.
Psihološki učinak carina
Trgovci i autokuće izjavili su da potrošači žele iskoristiti trenutne cijene dok još nisu previsoke. Psihološki učinak carina stvorio je dodatni pritisak na tržište, što je ubrzalo inflatorne efekte kod određenih vozila. Očekivanja o rastu cijena u budućnosti utjecala su na lokalne politike formiranja cijena kod prodavača.
Posebno se ističe Ford, koji je već povećao cijene svojih modela proizvedenih u Meksiku. Novi iznosi vrijede za određene verzije SUV-a Mustang Mach-E, pickupa Maverick i Bronco Sport. Povećanje doseže i do 2000 dolara, prema internim informacijama poslanima distributerima.
Uz to, porasle su i veleprodajne cijene rabljenih vozila, što dodatno potvrđuje opći trend na tržištu. Prema najnovijem Indeksu vrijednosti rabljenih vozila, cijene su porasle za 4,9 posto u odnosu na prošlu godinu. U usporedbi s ožujkom, to predstavlja povećanje od 2,7 posto, što je značajan skok u samo mjesec dana.
Biznis prenosi kako se tržište vozila u SAD-u suočava s posljedicama carinskih politika i promjenjivih potrošačkih očekivanja. Iako su neki proizvođači pokušali ublažiti situaciju promotivnim mjerama, pritisak na cijene je očit. Kombinacija carina, povećane potražnje i ograničene ponude stvara neizvjesnu situaciju za kupce i proizvođače.