Europsko automobilsko tržište dugo su dominirali domaći proizvođači, s markama poput Volkswagena, Opela, Peugeota i Fiata. Volkswagen Golf desetljećima je bio sinonim za najprodavaniji automobil, ali situacija se promijenila.
Godine 2023. dominaciju je prekinula Tesla, čiji je Model Y postao najprodavaniji automobil u svijetu i Europi. Električni SUV američke kompanije ostvario je impresivne rezultate, no trend se nije zadržao.
U 2024. prodaja Tesle u Europi pala je za gotovo 14 posto zbog više faktora. Smanjeni državni poticaji i sve veća konkurencija otežali su Teslinu poziciju na tržištu. Istovremeno, tržište električnih automobila bilježi rast od 1,3 posto, ne računajući Teslu.
Europski i kineski proizvođači, poput BYD-a, profitirali su od povećane potražnje za električnim vozilima. Usprkos većim carinama, kineski automobili postali su sve privlačniji europskim kupcima. Europski kupci sve češće biraju povoljne alternative, osobito iz Kine, javlja Zimo Dnevnik.
Na ukupnom tržištu automobila, pad Tesline prodaje iskoristila je neočekivana marka – Dacia. Prema Automotive News Europe, najprodavaniji automobil u Europi 2024. bit će Dacia Sandero.
Dacia Sandero nudi povoljnu cijenu i praktične dimenzije, što ga čini idealnim za gradske vožnje. Cijena ovog modela u Europi kreće se od 12 tisuća eura, dok u Hrvatskoj iznosi oko 15 tisuća eura.
Prodajni rezultati za 2024. još nisu poznati, ali očekuju se početkom sljedeće godine. EV Arena predviđa da bi Tesla 2025. mogla vratiti svoju dominaciju s osvježenim Modelom Y.
Kompanija planira lansirati novu verziju Modela Y, koja bi mogla povećati interes kupaca. Trenutačna tržišna vrijednost Tesle iznosi impresivnih 1,35 bilijuna dolara, unatoč blagom padu.
Tesla i dalje ostaje ključni igrač na automobilskom tržištu, unatoč izazovima i pojačanoj konkurenciji.