Nedjelja, 5 siječnja, 2025
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Dionice kompanije Tesla pale nakon izvješća o padu prodaje

Tesla je u četvrtak objavila izvješće o proizvodnji i isporukama vozila u četvrtom kvartalu. Evo ključnih brojki:

  • Ukupne isporuke Q4 2024: 495.570
  • Ukupna proizvodnja Q4 2024: 459.445
  • Ukupne godišnje isporuke 2024.: 1.789.226
  • Ukupna godišnja proizvodnja 2024.: 1.773.443

Rezultati za kvartal predstavljaju prvi godišnji pad u broju isporuka za Teslu, koja je prijavila 1,81 milijun isporuka u 2023. Izvijestila je o 484.507 isporuka u četvrtom kvartalu 2023.

Dionice Tesle pale su za čak 7% u trgovanju u četvrtak.

Analitičari su očekivali da će Tesla izvijestiti o isporukama u kvartalu od 504.770. Uključujući 474.000 modela 3 i modela Y EV, prema konsenzusu procjena koje je sastavio StreetAccount. Tesla je nekim ulagačima poslala konsenzus o isporuci od 506.763 vozila koji je sastavila tvrtka, na temelju ankete 26 analitičara. Naširoko praćeni neovisni istraživač Tesle, koji objavljuje kao Troy Teslike, predvidio je isporuke od 501.000, piše CNBC.

Isporuke su najbliža aproksimacija prodaje koju je prijavila Tesla, ali nisu precizno definirane u komunikaciji dioničara tvrtke.

Izvješće za četvrti kvartal dolazi nakon velikog porasta Teslinih dionica krajem godine, koje su 2024. godinu završile rastom od 63%. Sredinom prosinca dionice su dosegle rekord, nadmašivši prethodni rekord svih vremena iz 2021.

Bio je to veliki preokret u odnosu na prvi kvartal, kada su dionice pale za 29%. Što je najgore razdoblje od 2022., jer se tvrtka borila s padom prodaje unatoč sniženjima cijena i poticajima za kupce. Na telefonskom pozivu za prvi kvartal tvrtke u travnju, izvršni direktor Elon Musk rekao je ulagačima da će, iako očekuje “veću prodaju ove godine nego prošle godine”, stopa rasta usporiti s 38% u 2023.

Musk i izborna kampanja

Najveća priča u Tesli u zadnjoj polovici godine bila je Muskova uloga u izbornoj kampanji novoizabranog predsjednika Donalda Trumpa. Musk, najbogatija osoba na svijetu, uložio je oko 277 milijuna dolara u promociju Trumpa i drugih republikanskih kandidata, a proveo je tjedne u kampanji.

Musk, koji također vodi SpaceX i xAI te posjeduje društvenu mrežu X, izabran je za suvoditelja savjetodavne skupine Trumpove administracije.

Sam Fiorani, potpredsjednik industrijske istraživačke grupe AutoForecast Solutions, rekao je za CNBC da je Muskov prodor u politiku možda “odvratio njegov fokus od njegovih osnovnih poslova”. Međutim, stupanj brige investitora ili kupaca električnih vozila neće se odraziti na Tesline brojke prije prvog kvartala, rekao je.

Sve do nedavno, Tesla je bila jedan od rijetkih proizvođača automobila koji masovno proizvode baterijska električna vozila. Tvrtka se sada suočava s najezdom konkurencije domaćih proizvođača automobila. Uključujući General Motors, Ford i Rivian, kao i BYD u Kini, Hyundai u Koreji i europske automobilske divove BMW i Volkswagen.

Patrick George, glavni urednik InsideEVs, rekao je za CNBC kako misli da Tesla još uvijek mnoge stvari radi bolje od bilo kojeg drugog proizvođača električnih vozila. Posebno kada je u pitanju njezina mreža za punjenje. Ali Teslin najveći operativni izazov u posljednjem kvartalu bio je “svakidašnji posao automobilske tvrtke”.

Gomilanje zaliha

Tesla je uložila u inicijativu za humanoidnu robotiku i razvoj čipova. Također planira proizvesti namjenski robotaxi i pokrenuti uslugu pozivanja vožnje bez vozača prije 2027. Iako Musk i dioničari možda ne žele Teslu gledati samo kao automobilsku tvrtku, većina profita još uvijek proizlaze iz prodaje vozila.

George je rekao da je Tesla pogriješila što nije donijela “pristupačnija električna vozila 2024.”, i dodao da se Cybertrucks – najnovije vozilo tvrtke – “nagomilava na mjestima za   rabljene automobile”. Uglati čelični Cybertruck počinje s oko 80.000 dolara.

S konkurentima koji povećavaju tržišni udio u Europi, Tesla je doživivjela veliki pad prodaje u regiji tijekom četvrtog kvartala.

Od siječnja do kraja studenog, Tesla je prodala 283.000 vozila u Europi, što je pad od približno 14% u odnosu na isto razdoblje prošle godine, prema podacima o registraciji Europskog udruženja proizvođača automobila ili ACEA. Registracije u Europi pale su na 18.786 u studenom s oko 31.810 godinu dana ranije.

Poslovanje tvrtke u Kini također je bilo pod pritiskom u četvrtom kvartalu.

Fiorani je rekao da, iako je Model Y drugi najprodavaniji model u Kini, “njegov rast ne uspijeva pratiti rast tržišta.” Do studenog je prodaja modela Y porasla za više od 5%, ali ukupna prodaja električnih vozila u zemlji porasla je za 8%, rekao je.

U međuvremenu, BYD i drugi brendovi u Kini, uključujući Chery, Li Auto, Jetour, LeapMotor i Aito, rasli su znatno brže od Tesle. BYD također postavlja pogone izvan Kine i nevjerojatno izvozi.

U Sjevernoj Americi Tesla je ostala dominantna. Tvrtka je ponudila niz poticaja i sniženja cijena, čak i za svoj najpopularniji SUV model Y, tijekom četvrtog kvartala kako bi potaknula prodaju. Ipak, Tesla je doživjela gomilanje zaliha.

Tijekom četvrtog kvartala, tvrtka je poslala Cybertruck radnike na pokretnoj traci kući na nekoliko dana, što ukazuje da možda želi izbjeći preplavljivanje tržišta s previše vozila.

Gledajući unaprijed u 2025., Musk je tijekom razgovora o zaradi u listopadu rekao da Tesla očekuje da će 2025. ponuditi jeftinija i autonomna vozila. To bi trebalo dovesti do “rasta od 20% do 30%” u odnosu na 2024.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno