U namjeri da stvori novi medijski gigant u Indiji, Disney je sklopio partnerstvo s najbogatijim čovjekom u Aziji. Očekuje se da će projekt privući publiku od najmanje 750 milijuna ljudi. Reliance Industries, u vlasništvu milijardera Mukesha Ambanija, i Disney spojili su svoje platforme za digitalni streaming i 100 televizijskih kanala u Indiji. Zajedničko je to ulaganje vrijedno oko 8.5 milijardi dolara, objavile su dvije kompanije.
Priče o potencijalnom ugovoru postoje već neko vrijeme, još dok se Disney mučio da se etablira u naciji s više od milijardu ljudi koji uglavnom govore engleski. Disney se također suočava s mnoštvom problema kod kuće, prenosi Index.
Disney je napravio iskorak u Indiji 2019. godine, kada je preuzeo kontrolu nad 21st Century Foxom, uključujući njegovu ogromnu mrežu Star India. Reliance će posjedovati nešto više od 63% novog entiteta. Uglavnom preko svoje podružnice Viacom18. Disney će držati ostatak.
U Disneyju uzbuđeni zbog ulaganja
“Ovo je značajan sporazum koji najavljuje novu eru u indijskoj industriji zabave”, rekao je Mukesh Ambani, čije je poslovno carstvo vrijedno više od 236 milijardi dolara i obuhvaća maloprodaju, tehnologiju i obnovljivu energiju.
Ambanijeva supruga Nita M. Ambani bit će predsjednica zajedničkog projekta. Projekt kombinira Disneyjeve “hvaljene filmove i emisije” s “renomiranim produkcijama i sportskim ponudama” Viacom18, priopćile su dvije kompanije dodavši da će se obratiti i indijskoj dijaspori širom svijeta.
“Indija je najmnogoljudnije tržište na svijetu i uzbuđeni smo zbog mogućnosti koje će ovo zajedničko ulaganje pružiti za stvaranje dugoročne vrijednosti za tvrtku”, rekao je izvršni direktor Disneyja Bob Iger.
Brojni izazovi
Disney se suočio s brojnim izazovima u Indiji, koja se može pohvaliti živahnim medijskim i zabavnim sektorom. Posebno je teško pogođen 2022. kada je izgubio digitalna prava za prijenos iznimno popularnih utakmica indijske Premier lige u kriketu. I to nauštrb Ambanijeva konglomerata.
Disneyjeva aplikacija za streaming u Indiji Hotstar nakon toga je izgubila milijune pretplatnika. A novi udarac pretrpjela je u ožujku prošle godine kada je prestala prenositi HBO-ov sadržaj.
Tjednima kasnije Warner Bros. Discovery (WBD), matična tvrtka HBO-a i CNN-a, preselila je svoj sadržaj u Ambanijev JioCinema. Povela je sa sobom indijske gledatelje hit serija kao što su Igra prijestolja i Naslijeđe.
U posljednjoj financijskoj godini, koja je završila u rujnu, Disney je imao prosječan prihod od samo 66 centi po pretplatniku Hotstara. Što je pad u odnosu na 88 centi u 2022. I bitno manje od 5.93 dolara po pretplatniku izvan SAD-a na Disney+, svoju glavnu streaming uslugu. Broj pretplatnika Hotstara pao je 39%, na 37.6 milijuna tijekom posljednje financijske godine.
Iger je u studenom rekao da Disneyjev televizijski biznis dobro napreduje u Indiji, ali da se drugi dijelovi njegova poslovanja u ovoj zemlji suočavaju s poteškoćama: “Imamo priliku ojačati svoju poziciju. Željeli bismo ostati na indijskom tržištu.”
Ugovor s jednim od najbogatijih indijskih konglomerata omogućuje Disneyju postizanje tih ciljeva, smatraju analitičari.
“Spajanjem se stvara moćan entitet, spreman za povećanje opsega, profitabilnosti i konkurentnosti u televizijskom i streaming sektoru”, rekao je Mihir Shah, potpredsjednik istraživačke tvrtke Media Partners Asia.