Petak, 18 listopada, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Europska komisija traži od društvenih mreža da razotkriju algoritme

Europska komisija objavila je kako je poslala zahtjev za dodatnim informacijama YouTubeu, Snapchatu i TikToku. Od dotičnih platformi traži pojašnjenje o dizajnu i funkcioniranju njihovih sustava preporuka.

Podsjetimo, prema Zakonu o digitalnim uslugama (DSA), platforme moraju procijeniti i adekvatno ublažiti rizike koji proizlaze iz njihovih sustava preporuka. Ovo uključuje rizike za mentalno zdravlje korisnika i širenje štetnog sadržaja. Može proizlaziti iz dizajna algoritama koji se temelji na angažmanu.

Kako pojašnjavaju iz EK, od YouTubea i Snapchata traže se detaljne informacije o parametrima koje koriste njihovi algoritmi za preporuku sadržaja korisnicima. Pored toga i njihovu ulogu u pojačavanju određenih sistemskih rizika, uključujući one koji se odnose na izborni proces i građanski diskurs, mentalnu dobrobit korisnika (npr. ovisničko ponašanje i sadržaj ‘zečjih rupa’), te zaštita maloljetnika. Pitanja se također odnose na mjere platformi za ublažavanje potencijalnog utjecaja njihovih sustava preporuka na širenje nezakonitog sadržaja. U njih se ubrajaju promicanja ilegalnih droga i govora mržnje.

Od TikToka je zatraženo da pruži više informacija o mjerama koje je usvojio kako bi izbjegao manipulaciju uslugom od strane zlonamjernih aktera. Pored toga želi ublažiti rizike povezane s izborima, pluralizmom medija i građanskim diskursom. Oni mogu biti pojačani određenim sustavima preporuka.

YouTube, Snapchat i TikTok moraju dostaviti tražene podatke do 15. studenog. Ovisno o tome jeli Europska komisija zadovoljna tim odgovorima, mogu tražiti dodatna pojašnjenja ili pak službeno otvoriti postupak. Mogu kazniti platformu za netočne, nepotpune ili obmanjujuće informacije. U slučaju izostanka odgovora, Komisija može izdati službeni zahtjev, a u tom slučaju, izostanak odgovora u roku mogao bi dovesti do izricanja financijske kazne.

Između ostalog, sustavi preporuka ključni su dio formalnih postupaka za neusklađenost otvorenih protiv TikToka, AliExpressa, Facebooka i Instagrama, prenosi Zimo.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno