Europska komisija (EK) u četvrtak je uvela privremene dodatne carine na uvoz električnih vozila na baterije iz Kine. Razlog su “nepoštene” subvencije proizvođačima, a te privremene carine kreću se od 17,4 posto do 37,6 posto, priopćeno je iz Komisije.
Devet mjeseci nakon pokretanja antisubvencijskog ispitnog postupka po službenoj dužnosti, Europska komisija uvela je privremene kompenzacijske pristojbe na uvoz električnih vozila na baterije iz Kine, navodi se u priopćenju.
Komisija je na temelju istrage zaključila da kineski proizvođači električnih vozila na baterije (BEV) ostvaruju korist od nepoštenog subvencioniranja. Ovo može dovesti do gospodarske štete proizvođačima električnih vozila iz EU-a.
Tijekom istrage ispitane su i vjerojatne posljedice i učinak tih mjera na uvoznike, korisnike i potrošače električnih vozila u EU-u, navodi se u priopćenju. Komisija navodi pojedinačne tarife koje će se primjenjivati na tri kineska proizvođača u uzorku.
Tako će se na električne automobile BYD primjenjivati carina od 17,4 posto, Geely 19,9 posto te SAIC 37,6 posto.
Drugi proizvođači u Kini, koji su surađivali u ispitnom postupku, ali nisu bili uključeni u uzorak, podliježu ponderiranoj prosječnoj carini od 20,8 posto. Carina za ostale tvrtke koje ne surađuju iznosi 37,6 posto, navodi se u priopćenju.
Te su privremene pristojbe, objašnjavaju iz Komisije, malo niže u odnosu na one najavljene 12. lipnja. Na temelju “komentara o točnosti izračuna koje su dostavile zainteresirane strane”. Europska komisija najavila je 12. lipnja da namjerava uvesti privremene carine na uvoz električnih automobila iz Kine. Tada se spominjao raspon od 17,4 do 38,1 posto, umjesto sadašnjih 10 posto.
Privremene pristojbe primjenjivat će se od 5. srpnja 2024., najdulje četiri mjeseca. U tom razdoblju mora se donijeti konačna odluka o pristojbama, glasovanjem država članica EU-a, navodi se u priopćenju. Uz napomenu da bi, kada se ta odluka usvoji, ona primjenjivala pet godina. Komisija ističe da se savjetovanje s kineskom vladom intenziviralo posljednjih tjedana. Nakon razmjene mišljenja između izvršnog potpredsjednika Valdisa Dombrovskisa i kineskog ministra trgovine Wanga Wentaoa.
Kontakti se nastavljaju na tehničkoj razini s ciljem postizanja rješenja usklađenog sa Svjetskom trgovinskom organizacijom (WTO). Ovime se na odgovarajući način rješavaju problemi koje je izrazila Europska unija. Svi dogovoreni rezultati ispitnog postupka moraju biti učinkoviti u rješavanju utvrđenih štetnih oblika subvencioniranja, navodi se u priopćenju, navodi HRT.