Ponedjeljak, 31 ožujka, 2025

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Europske kozmetičke kompanije urgiraju da EU ukloni SAD kozmetiku s popisa trgovačkih odmazdi

Europske kozmetičke kompanije traže od Europske unije da ukloni američku kozmetiku s popisa potencijalnih trgovačkih odmazdi. Boje se da bi SAD mogao uzvratiti istom mjerom. Ovo bi ugrozilo jedan od najvrednijih sektora u regiji.

Nicolas Hieronimus, izvršni direktor L‘Oréala, izjavio je da su on i savez od 15 vodećih ljudi industrije ljepote ovog tjedna upozorili dužnosnike EU da bi takav potez donio više štete nego koristi, piše Financial Times.

Ova reakcija dolazi nakon što je Europska unija prošlog tjedna najavila odgovor na carine koje je uveo američki predsjednik Donald Trump. Planirane mjere odnose se na uvoz čelika i aluminija. Uključuju 99 stranica dug popis američke robe koja bi od sredine travnja mogla biti podložna carinama. Na tom se popisu nalaze i parfemi, šamponi, proizvodi za njegu kože i šminka.

Osim L‘Oréala, protiv uvođenja carina na kozmetiku iz SAD-a zalažu se i njemački Beiersdorf te švicarski Givaudan, piše Jutarnji.

“Europskim dužnosnicima više smo puta naglasili da je pogreška industriju ljepote i kozmetiku uključiti na taj popis. Ako već želite uvesti tarife, neka to bude za kategorije koje su neto uvoznici, a ne neto izvoznici. Nas izostavite, cijenite naš doprinos gospodarstvu i ne stvarajte probleme gdje ih nema”, poručio je Vincent Warnery, izvršni direktor Beiersdorfa, koji posjeduje brendove poput Nivee i Coppertona.

SAD je ključno tržište za europske kozmetičke kompanije

Prema procjenama Oxford Economicsa, kozmetička je industrija europskom gospodarstvu 2023. godine donijela oko 180 milijardi eura prihoda. Pored toga generirala je dodatni 71 milijun eura kroz poreze, a zapošljava oko dva milijuna ljudi. Europa je jedan od najvećih izvoznika proizvoda za ljepotu i osobnu njegu. S druge strane, SAD je ključno tržište za mnoge velike brendove.

Iako L‘Oréal mnoge svoje proizvode proizvodi lokalno, trgovinski rat mogao bi negativno utjecati na njihov opskrbni lanac i povećati troškove. Njemački lanac trgovina kozmetikom Douglas već je upozorio da bi trgovinske napetosti i slabija potražnja mogli smanjiti njihovu prodaju i dobit ove godine. U petak su im dionice pale za čak 22 posto. Ranije su donijeli procjenu da će 2025. ostvariti neto prodaju od 4,8 milijardi eura smanjili za 300 milijuna eura.

“Posljednjih tjedana svjedočimo naglom usporavanju potrošačkog prometa i potražnje. Zbog toga naši nedavni rezultati prodaje i bruto dobiti nisu ispunili očekivanja”, rekao je izvršni direktor Douglasa Sander van der Laan. Dodao je da su već poduzeli nekoliko protumjera, uključujući rezanje troškova i preraspodjelu kapitala, kako bi stabilizirali poslovanje.

Na sastanku u Bruxellesu skupina rukovoditelja kozmetičkih kompanija razgovarala je s dužnosnicima EU. Tražili su izmjene Direktive o pročišćavanju urbanih otpadnih voda, koja je stupila na snagu u siječnju, jer vjeruju da im i ona nepravedno ide na štetu. Zabrinuti su i zbog moguće zabrane etanola u kozmetičkim proizvodima. Željeli su podići svijest o tome kako je usklađivanje s regulatornim standardima veliki udarac za njihove proračune za inovacije. Konkretno, izvršni direktor L‘Oréala Hieronimus tvrdi da čak trećina vremena i sredstava kojima raspolažu njihovi istraživači odlazi na promjene sastava kako bi se uskladili s propisima.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno