Trenutno nema unosnijeg biznisa od onog koji je na bilo koji način vezan uz Europsko nogometno prvenstvo u Njemačkoj.
Očekuje se da će ovo Europsko nogometno prvenstvo u Njemačkoj biti rekordno po ukupnom broju posjetitelja – prema izračunu Statiste, od 14. lipnja do 14. srpnja stići će ih 2,7 milijuna. To je čak 300.000 više nego 2016. godine, kada se Euro održao u Francuskoj. Prošlo Europsko nogometno prvenstvo proteklo je u znaku pandemije, pa je i posjetitelja bilo znatno manje (1,1 milijun).
To za domaćina natjecanja znači kratkoročnu ekonomsku dobit, zaključuje Jutarnji.
“Očekuje se da će najveće gospodarstvo Europe ove godine rasti za oko 0,3 posto. Podsjećamo, to je sporije u usporedbi s drugim velikim industrijaliziranim zemljama, no prvenstvo bi moglo pružiti kratkoročan poticaj sektorima povezanima s turizmom i uslugama. Za Njemačku se procjenjuje više od dvije milijarde eura prihoda”, ističu analitičari platforme za trgovanje.
Svako novo Europsko prvenstvo – rast prihoda
Francuska je 2016. zaradila 1,92 milijarde eura, a prihodi na Euru 2021, unatoč pandemiji, iznosili su 1,9 milijardi eura. Osim toga, Euro 2024. mogao bi, uvjereni su, poboljšati nacionalni osjećaj i unaprijediti imidž zemlje. Unosan biznis Uefina Europska prvenstva i do sada su se pokazala kao vrlo unosna za svoje domaćine. Prihodi zemalja su na svakom Euru sve veći. Tako je 1992. godine na prvenstvu u Švedskoj dodatni prihod iznosio 40,9 milijuna eura.
1996. godine u Engleskoj prihodi su porasli na 147,3 milijuna eura, 2008. godine, uz domaćinstvo Švicarske i Austrije, prihodi su dosegnuli 1,35 milijardi eura, na nogometnoj smotri u Francuskoj 2016. godine 1,92 milijarde eura, a na Euru 2021., unatoč izazovima pandemije, iznosili su 1,9 milijardi eura.
Detaljnija analiza tih iznosa pokazuje da Uefa najviše zarađuje na pravima za emitiranje utakmica. Tako je, prema izračunu Statiste, od 1,9 milijardi eura s prošlog europskog prvenstva, čak 1,1 milijarda stigla upravo od kupnje prava na streaming utakmica, na komercijalna prava otpao je 521 milijun eura, na ulaznice 149 milijuna eura, a na ugostiteljstvo oko 77 milijuna.