Ford Motor Co u srijedu je objavio zaradu u prvom kvartalu koja je nadmašila očekivanja Wall Streeta. Potpomognuta je dobrim rezultatima u odjelu gospodarskih vozila i povećanjem prodaje hibridnih vozila.
Tvrtka je rekla da očekuje da će postići viši kraj svojih projiciranih godišnjih smjernica od 10 do 12 milijardi dolara zarade prije kamataKamata je cijena uporabe tuđih novčanih sredstava. Kamate ... i poreza. Dionice Forda porasle su više od 3% u naknadnom trgovanju, piše Reuters.
Ipak, Ford se bori s onim što je izvršni direktor Jim Farley nazvao “velikim problemom ne samo za Ford, već i za cijelu našu industriju”. A to su električna vozila.
Proizvođač automobila zabilježio je operativni gubitak od 1,3 milijarde dolara za odjel za električna vozila i softver u prvom kvartalu. U širem smislu, rukovoditelji očekuju da će ovaj dio tvrtke održati gubitak prije oporezivanja između 5 i 5,5 milijardi dolara godišnje.
U bliskoj budućnosti, hibridi su glavni prioritet za Ford kako bi kupcima omogućio ulazak u budućnost s baterijskim pogonom. A tvrtka namjerava povećati prodaju hibrida za 40% ove godine i učetverostručiti je u narednim godinama.
Farley je rekao da je odustao od nekih ambicija Forda za EV kako bi zadovoljio potražnju potrošača. Ovog mjeseca Ford je odgodio planirana lansiranja električnih vozila s tri reda u Kanadi i svog električnog kamioneta sljedeće generacije proizvedenog u Tennesseeju. Rukovoditelji su rekli da neće lansirati sljedeću generaciju Fordovih električnih vozila dok ne postanu profitabilna.
Posao s električnim vozilima pokazao se teškim ne samo za naslijeđene proizvođače automobila poput Forda, već i za igrače koji se bave čistim električnim vozilima poput Tesle.
Tvrtka Elona Muska nedavno je otpustila 10% svoje globalne radne snage i u utorak objavila prvo smanjenje kvartalnih prihoda.
‘Kontinuirani marš prema dole’
Ford očekuje da će se troškovi proizvodnje električnih vozila smanjiti. Ali da će biti uvelike neutralizirani intenzivnim cjenovnim pritiskom konkurenata u industriji, rekao je glavni financijski direktor John Lawler.
“Posljednjih 12 do 18 mjeseci, bio je to samo kontinuirani marš prema dole. Što nadoknađuje sve uštede koje smo imali sa stajališta troškova”, rekao je o poslu s električnim vozilima.
Ford također prebacuje fokus na proizvodnju većih električnih kamiona i SUV-ova. Kao i pristupačnih i manjih električnih vozila koje razvija tim “skunkworks” u Kaliforniji.
Tvrtka je zabilježila rijetki pad kvartalnih prihoda od 13% u svom poslovanju s plinskim motorima. Za što je okrivila lansiranje novog kamioneta F-150.
Proizvođač automobila vjerojatno će u budućnosti imati sporija, promišljenija lansiranja u nastojanju da iskorijeni skupe probleme s kvalitetom, rekli su rukovoditelji.
Snažno komercijalno poslovanje proizvođača automobila iz Dearborna, Michigan, nastavlja poticati njegovu krajnju dobit. A tvrtka se kladi na usluge povezane sa softverom u ovom odjelu kako bi povećala profit u nadolazećim godinama. Ta jedinica imala je marže operativne dobiti od gotovo 17% u kvartalu.
Ford je objavio kvartalnu prilagođenu dobit od 49 centi po dionici za kvartal koji je završio 31. ožujka. U usporedbi sa 63 centa po dionici godinu ranije.
Analitičari su u prosjeku očekivali da će Ford izvijestiti o prilagođenoj dobiti od 40 centi po dionici, prema podacima LSEG-a.
General Motors u utorak je izvijestio o kvartalnim rezultatima koji su premašili ciljeve Wall Streeta. A proizvođač automobila je povisio svoju godišnju prognozu, navodeći stabilne cijene i potražnju za vozilima s benzinskim motorom.
Neki analitičari izrazili su oprez u širem gospodarskom okruženju u kojem rade Ford i drugi proizvođači automobila.