Već nekoliko godina Francuska, ali i primjerice Litva i Finska, financijski potiču kupnju električnih bicikala, ali samo ako stanovnici odluče pritom se odreći svojeg ekološki ne toliko prihvatljivog automobila. Lani je u Francuskoj tako predloženo da se za odvoženje starih automobila na otpad dobiva 2.500 eura poticaja za kupnju novog električnog bicikla, da bi sada taj iznos bio povećan.
Od 300 do 4.000 eura
Francuzi slabijeg imovinskog stanja, koji žive u urbanim sredinama, mogu za povrat starog automobila dobiti i do 4.000 eura, koje mogu potom iskoristiti za kupnju e-bicikla. Nekoliko je razina poticaja, u ovisnosti o imovinskom cenzusu i prebivalištu, no najmanji poticaj, u iznosu od 300 eura, mogu dobiti svi zainteresirani građani – odrekli se pritom vožnje automobilom ili ne, piše bug.hr
Povećanje iznosa poticaja trebalo bi donijeti brži prelazak stanovništva na zdravije i “zelenije” oblike prijevoza, pogotovo u gradovima. Francuskim vlastima u tome su uzor Nizozemska, Danska ili Njemačka, a cilj im je da se do 2024. godine 9% stanovništva aktivno vozi biciklima. Raniji cilj iznosio je 3%, dok je u Nizozemskoj on, za usporedbu, već sada 27%.
France is now offering a €4,000 e-bike subsidy to people who trade in their car #ebikeshttps://t.co/xlOOeAFws7 pic.twitter.com/mMZ7fXizCj
— ebiketips (@ebiketips) August 19, 2022
U nekim francuskim gradovima, poput Pariza, moguće je dobiti i dodatne gradske subvencije za nabavku ekoloških prijevoznih sredstava, a radi se i na poboljšanju biciklističke infrastrukture.
Vlada je najavila da će uložiti 250 milijuna eura kako bi Pariz postao potpuno prilagođen biciklima, dok je aktualna gradonačelnica obećala u narednih pet godina izgraditi novih 130 kilometara biciklističkih staza.