Gap je u četvrtak objavio još jedan kvartal koji je nadmašio očekivanja. Pokazao je da preokret pod izvršnim direktorom Richardom Dicksonom funkcionira bolje – i brže – nego što je Wall Street predviđao.
Dionice su skočile 17% u produženom trgovanju u četvrtak.
Maloprodaja odjeće koja stoji iza Old Navya, Banana Republica, Athlete i njegovog istoimenog brenda nadmašila je očekivanja na vrhu i dnu tijekom izuzetno važnog blagdanskog kvartala i zabilježila rast usporedive prodaje od 3%, ispred očekivanja od 1%, prema StreetAccountu.
Evo kako je Gap prošao u svom četvrtom fiskalnom kvartalu u usporedbi s onim što je Wall Street predviđao, na temelju ankete analitičara koju je proveo LSEG:
- Zarada po dionici: 54 centa naspram očekivanih 37 centi
- Prihod: 4,15 milijardi dolara naspram očekivanih 4,07 milijardi dolara
Prijavljeni neto prihod kompanije za kvartalno razdoblje koje je završilo 1. veljače iznosio je 206 milijuna dolara, ili 54 centa po dionici. U usporedbi sa 185 milijuna dolara, ili 49 centi po dionici, godinu dana ranije.
Prodaja je pala na 4,15 milijardi dolara, oko 3% manje u odnosu na 4,30 milijardi dolara godinu dana ranije. Kao i drugi trgovci na malo, Gap je imao koristi od dodatnog tjedna prodaje u razdoblju od prije godinu dana, što je negativno iskrivilo usporedbe.
U nadolazećoj godini Gap očekuje rast prodaje između 1% i 2%, u skladu s očekivanjima od 1,7%, prema LSEG-u. Za tekući kvartal smjernice su bile nešto slabije od očekivanih. Očekuje se da će prodaja biti “jednaka do blagog rasta”, u usporedbi s procjenama Wall Streeta od 1,5%, prema LSEG-u.
“Radimo u vrlo dinamičnom okruženju posljednjih nekoliko godina, a isto očekujemo i za fiskalnu 2025.”, rekla je šefica financija Gapa Katrina O’Connell u razgovoru s analitičarima. “Kao rezultat toga, zauzeli smo uravnoteženo stajalište s našim smjernicama i ostajemo usredotočeni na kontrolu kontrolera.”
Carine ne bi trebale ostaviti traga
Kao i drugi trgovci uhvaćeni usred trgovinskog rata predsjednika Donalda Trumpa s Kinom, Kanadom i Meksikom, Gap je radio na tome da shvati kakav će utjecaj nove carine imati na tvrtku. Kako prenosi CNBC, Dickson je rekao da manje od 1% njegovih proizvoda dolazi iz Kanade i Meksika zajedno, a manje od 10% dolazi iz Kine.
Na pitanje hoće li tvrtka podići cijene, Dickson je rekao da je “cilj minimizirati utjecaj na potrošača”.
“Radit ćemo s našim dobavljačima. Gledamo našu bazu troškova i morat ćemo to uravnotežiti uz uvijek zaštitu strukturne ekonomije poslovanja,” rekao je Dickson.
O’Connell je dodao da su carine, kako su stajale u četvrtak, ugrađene u smjernice tvrtke i rekao da se očekuje da će svaki utjecaj na maržu biti “relativno minimalan”.
Prošlo je otprilike godinu i pol otkako je Dickson preuzeo mjesto izvršnog direktora Gapa. Pod njegovim vodstvom, tvrtka se vratila rastu i popravila imidž svoga brenda — te je u fiskalnoj 2024. ostvarila najveću bruto maržu u više od 20 godina od 41,3%.
Bivši izvršni direktor Mattela, zaslužan za oživljavanje Barbie carstva, donio je istu snagu u revitalizaciju Gapovih brendova. Nakon četvrtog kvartala zaredom sa dobrim rezultatima, čini se da je strategija opstojna.
Odjeću Zaca Posena, Gapovog kreativnog dizajnera, nedavno su nosile slavne osobe poput Timotheeja Chalameta, a čak je i lošiji brend tvrtke Banana Republic ponovno počeo rasti. Njegov brend za slobodno vrijeme Athleta i dalje se bori, ali tvrtka je stabilizirala stanje i brojke više ne idu prema dole.
Evo detaljnijeg pregleda uspjeha svakog od brendova tijekom kvartala.
Old Navy
Najveći Gapov brend po prihodu zabilježio je prodaju od 2,2 milijarde dolara, s usporedivom prodajom za 3%, premašivši očekivanja od 0,7%, prema StreetAccountu. Brend je snagu vidjeo u traperu i sportskoj odjeći.
Gap
Usporedna prodaja istoimenog brenda porasla je 7%, znatno ispred procjena od 0,8%, prema StreetAccountu.
“Gap se vratio u kulturni razgovor”, rekao je Dickson tijekom poziva. “Ovaj brend izgrađen je na snažnim narativima proizvoda s briljantnim marketingom izraženim kroz velike ideje, a tijekom prošle godine svaka od njih ponovno je pokrenuta.”
Dugogodišnji glavni proizvodni direktor brenda Chris Goble napustio je Gap u listopadu zbog Dickieja, no tvrtka je to mjesto popunila interno nakon njegovog odlaska. Dickson je u intervjuu za CNBC rekao da brend ima “izvrsno vodstvo” i da “zapošljava izvanredno talentirane ljude”.
Banana Republic
Safari chic brend uredske odjeće zabilježio je rast usporedive prodaje od 4%. Dok su analitičari očekivali da će se smanjiti za 1,5%, prema StreetAccountu. Nastavio je jačati u muškoj odjeći, ali je još uvijek bez izvršnog direktora. Dickson očekuje da će tvrtka “uskoro” obavijestiti o novom direktoru na toj poziciji.
U nadolazećoj godini Gap će zatvoriti 35 trgovina na neto osnovi. Od toga će većina biti Banana Republic, priopćili su iz tvrtke.
Athleta
Usporedna prodaja brenda za slobodno vrijeme pala je 2% tijekom kvartala. I to nakon što nije uspio ponuditi prave vrste proizvoda potrebnih svom glavnom potrošaču, objasnio je Dickson. Analitičari nisu imali očekivanja za Athletinu usporedivu prodaju.
“Sigurno smo ponovno ušli u razgovor o kulturi i to potvrđuje da vjerujemo u ovaj brend. Imamo dugoročne mogućnosti, ali moramo raditi kako bismo resetirali brend,” rekao je Dickson. “U četvrtom kvartalu, vrlo specifično, znate, morali smo učiniti više kako bismo uzbudili naše glavne potrošače tijekom blagdanskog razdoblja, napravili smo dobar posao privlačeći nove potrošače. Obavili smo sjajan posao reaktivirajući kupce, ali nedostajalo nam je dubine zanimanja za proizvod za našeg glavnog kupca u to blagdansko vrijeme.”