Kompanije širom svijeta odgađaju odluke o potrošnji na oglašavanje, utvrdila je WPP Media u najnovijem izvješću. Izdvojivši i sve značajniju ulogu alata umjetne inteligencije i uzmak ′profesionalaca′ u kreiranju oglasa.
Globalni prihodi od oglašavanja porast će ove godine za šest posto, na 1,08 bilijuna dolara, izračunali su u WPP Mediji.
Do sada bili su očekivali rast prihoda za 7,7 posto. U 2026. rast bi trebao tek neznatno premašiti šest posto, pokazuju njihovi izračuni. Čini se da oglašivači odgađaju nove obveze u marketinškim planovima zbog promjenjivih politika, zaključuju.
Udio digitalnog oglašavanja u globalnim prihodima trebao bi u ovoj godini po njima iznositi 73,2 posto. Influenceri i ostale skupine na društvenim mrežama preteći će u kreiranju oglasa “profesionalce”, predviđaju u WPP Mediji.
Potrošnja kompanija na digitalno oglašavanje glavni je pokretač prihoda Googlea i društvenih medija poput Meta Platformsa, Pinteresta, Reddita i Snapa, podsjeća Reuters.
SAD i dalje najveće tržište oglašavanja
Ekonomska neizvjesnost ubrzava paralelno usvajanje alata umjetne inteligencije u kreiranju oglasa i u ciljanom oglašavanju, utvrdili su u WPP Mediji.
Meta će tako, prema izvješću Wall Street Journala, do kraja iduće godine omogućiti brendovima da u potpunosti kreiraju i ciljaju oglase alatima umjetne inteligencije.
Istraživačka kompanija Emarketer upozorila je nedavno da bi popularnost oglašavanja uz rezultate istraživanja bazirane na umjetnoj inteligenciji mogla smanjiti prihod kompanija koje se oslanjaju na tradicionalne oglase temeljene na ključnim riječima u rezultatima pretraživanja.
Prihodi od tiskanog oglašavanja past će u ovoj godini za 3,1 posto, na 45,5 milijardi dolara. Prihodi od objave oglasa uz rezultate pretraživanja porast će pak za 7,3 posto.
Prioritet brendova bit će fleksibilni ugovori o oglašavanju i potrošnja na oglase koji izravno dopiru do potrošača. S naglaskom na zaštitu podataka.
SAD će i u 2025. zadržati poziciju najvećeg tržišta za oglašavanje. Uz očekivani rast prodaje za 5,6 posto, na 404,7 milijardi dolara. Na drugom bi mjestu trebala biti Kina, a na trećem Ujedinjeno Kraljevstvo, predviđaju u WPP Mediji.