Francuski modni div Hermès izvijestio je o iznadprosječnom rastu prodaje u četvrtom tromjesečju, unatoč nestabilnom tržištu luksuza. Potražnja za njegovim ekskluzivnim proizvodima i dalje ostaje visoka, pokazujući otpornost brenda u odnosu na konkurenciju.
Kako prenosi CNBC, proizvođač prestižnih Birkin torbica zabilježio je rast prihoda od 17,6% na godišnjoj razini. Dosegnuo je 3,96 milijardi eura u razdoblju do 31. prosinca. Ovaj rezultat nadmašio je prognoze analitičara iz LSEG-a, koji su očekivali 3,69 milijardi eura.
Tijekom cijele 2023. godine, Hermès je ostvario porast prodaje od 14,7%, dosegnuvši 15,2 milijarde eura. To je također premašilo predviđanja tržišta od 14,94 milijarde eura. Ovaj uspjeh odrazio se i na tržištu dionica, gdje su Hermèsove dionice skočile za 4,19% u ranim satima trgovanja na londonskoj burzi.
Lojalnost kupaca najvažniji faktor
Dok su mnoge luksuzne marke pogođene rastućim troškovima i manjkom inovacija, Hermès je zadržao ekskluzivnost. Time je izbjegao pad koji je zahvatio širi sektor. Prema riječima izvršnog predsjednika Axela Dumasa, lojalnost kupaca bila je ključan faktor u stabilnom rastu prihoda unatoč izazovima globalnog tržišta.
“U 2024. godini, suočeni s neizvjesnim gospodarskim i geopolitičkim okruženjem, naši snažni rezultati potvrđuju snagu poslovnog modela Hermèsa i agilnost naših timova, kojima izražavam veliku zahvalnost,” izjavio je Dumas u službenom priopćenju.
Hermès ulazi u 2025. s optimizmom, ali bez preciznih financijskih projekcija. Tvrtka očekuje nastavak rasta prihoda, iako Dumas ističe kako je još prerano govoriti o preokretu u luksuznoj industriji, prenosi Reuters.
Rast prodaje bio je prisutan u svim regijama, a najveći napredak ostvaren je u azijsko-pacifičkoj regiji (bez Japana), s porastom od 9% u četvrtom tromjesečju. Unatoč izazovima na kineskom tržištu, Hermès je uspio ostvariti izvanredne rezultate u ovom dijelu svijeta.
Najveći doprinos prihodima imao je segment kožne galanterije i sedlarskih proizvoda, koji čini gotovo polovicu ukupnih prihoda tvrtke. Ovaj segment ostvario je rast od 21,7% u četvrtom kvartalu, što ga čini najbrže rastućim dijelom poslovanja.
Hermès je dokazao svoju otpornost u nestabilnim uvjetima i nastavlja graditi snažnu tržišnu poziciju. Očekuje se da će modna kuća i u budućnosti zadržati prestiž i ekskluzivnost koji su ključni za njezin dugoročni uspjeh.