Kineski tehnološki div Huawei izvijestio je o prihodima koji pokazuju povećanje od samo 1% u trećem kvartalu u odnosu na godinu prije. Rezultati su takvi unatoč tome što je tvrtka izdala popularni novi pametni telefon krajem kolovoza. I unatoč rastućoj prodaji električnih automobila.
Huawei je rekao da su prihodi u prva tri kvartala ove godine porasli za 2,4% na godišnjoj razini. Na 456,6 milijardi juana (62,33 milijarde dolara) — što je najviše od 2020. Američke restrikcije kineskom proizvođaču telekomunikacijskih usluga počele su 2019.
Unatoč tim ograničenjima mogućnosti Huaweija da pristupi vrhunskoj tehnologiji, recenzije su pokazale da novi pametni telefon Mate 60 Pro nudi brzine preuzimanja povezane s 5G – zahvaljujući naprednom poluvodičkom čipu.
Huawei je tiho lansirao telefon u Kini krajem kolovoza i odbio je podijeliti više informacija tijekom sezonskog predstavljanja proizvoda krajem rujna.
Više od 1,6 milijuna uređaja serije Mate 60 prodano je tijekom prvih šest tjedana prodaje, prema Counterpoint Researchu. Istraživačka tvrtka procjenjuje da su većina, oko 75%, prodanih jedinica bili Pro modeli – to je oko 1,2 milijuna prodanih jedinica.
Očekuje se da će Apple, koji je lansirao svoj iPhone 15 u rujnu, prodati 10 milijuna jedinica novog telefona u Kini ove godine. A očekuje se da će u zemlji biti prodano ukupno 45,5 milijuna iPhonea, prema procjenama CINNO Researcha iz Šangaja.
Američka tvrtka zabilježila je pad prodaje pametnih telefona za 10% u trećem kvartalu u odnosu na godinu prije. Dok je prodaja Huaweija porasla za 37%, objavio je u četvrtak Counterpoint Research.
Brend električnih automobila
Huawei je također izgradio prisutnost na kineskom brzorastućem tržištu novih električnih vozila. To uključuje hibridne automobile i automobile na baterije. Tvrtka proizvođačima automobila prodaje svoje operativne sustave i komponente, poput tehnologije za pomoć vozaču.
U prosincu 2021. Huawei je lansirao vlastitu marku automobila Aito u suradnji s proizvođačem Seres.
Narudžbe za Aitov najnoviji M7 premašile su 60.000 komada od 16. listopada. Samo oko mjesec dana nakon izlaska, prema objavi na društvenim mrežama Richarda Yua, koji vodi Huaweijevo poslovanje vezano uz automobile i potrošače. Aito je rekao da su prednarudžbe za njegov nadolazeći SUV M9 premašile 15.000.
Povećanje profitne marže
Huaweijem se ne trguje javno i nije razvrstao prihode po poslovnim segmentima u najnovijem izvješću. Telekomunikacijski div priopćio je da je zabilježio djelomične dobitke od prodaje određenih poslova, ali nije precizirao kojih.
Huawei je rekao da je njegova neto profitna marža za prva tri kvartala ove godine bila 16%. To je više od profitne marže od 15% prijavljene za prvu polovicu godine. Kada su prihodi porasli za 3,1% na 310,9 milijardi juana.
Prihodi u trećem kvartalu iznosili su 145,7 milijardi juana. Što je povećanje od 1% u odnosu na 144,2 milijarde juana u razdoblju od prije godinu dana, pokazali su izračuni CNBC-a.
Huawei je nastavio s naporima da proširi svoj posao licenciranja patenata tijekom trećeg kvartala. I to ugovorima između Xiaomija i Ericssona koji su pokrivali povezivanje s 5G.
Telekomunikacijski div izbacio je poslovne aplikacije temeljene na 5G u rudarstvu, lukama i proizvodnji. Ali iz njihovog najnovijeg izvješća nije bilo jasno koliki su prihod generirali za tvrtku u trećem kvartalu, ako su ga uopće genererali.
Huawei je također napredovao na međunarodnim tržištima širenjem svog cloud poslovanja u Saudijskoj Arabiji u rujnu. Tvrtka je ovaj tjedan objavila da je otvorila istraživački laboratorij u Finskoj za testiranje nosive opreme za zdravlje i fitness.
SAD tvrdi da je kineski telekomunikacijski div rizik za nacionalnu sigurnost zbog navodnih veza s Komunističkom partijom Kine i vojskom te zemlje. Huawei je više puta zanijekao postojanje bilo kakvog takvog rizika.