Ponedjeljak, 3 ožujka, 2025

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Ikone na kotačima: Kako su nastali logotipi slavnih automobilskih brendova

Kultni automobilski logotipi nisu samo vizualni elementi; oni predstavljaju vrijednosti, nasljeđe i povijest marki. Mercedes-Benzova trokraka zvijezda, Ferrarijev konj koji se propinje, Maseratijev trozubac i BMW-ov Roundel svjetski su prepoznatljivi simboli. Njihova simbolika priča priče o kreativnosti i putovanju brendova kroz povijest.

BMW

BMW je prije pet godina postao drugi njemački proizvođač, nakon Volkswagena, koji je promijenio vizualni identitet na sajmu u Frankfurtu. Predstavljen je na Concept i4 vozilu kao šesti logo u povijesti tvrtke, koja traje 108 godina. Iako su redizajni bili suptilni, svaki je zadržao prepoznatljiv izgled.

Logo BMW-a izaziva kontroverze i različita tumačenja. Iako su službenici jasni u vezi simbolike, javnost često nagađa. Prema službenom objašnjenju, Roundel simbolizira boje bavarske zastave, a ne propelere iz doba Rapp Motorwerkena, tvrtke prethodnice BMW-a. 5. listopada 1917. registriran je prvi logo, koji je zadržao oblik Rappovog amblema, ali s bavarskim bojama.

BMW logo
BMW logo

Zanimljivo je da su boje u logotipu obrnute prema heraldičkom pravilu, zbog tadašnjeg lokalnog zakona koji je zabranjivao korištenje amblema Bavarske u komercijalne svrhe. Od 1997. logo se ponovno redizajnirao. Crni prsten je uklonjen, a izgled je postao moderniji i prilagođen digitalnom dobu, dok je plavo-bijeli amblem ostao netaknut.

Mercedes-Benz

Logo Mercedes-Benza simbolizira univerzalnu motorizaciju, a trokraka zvijezda predstavlja zemlju, more i zrak. Gottlieb Daimler osmislio je ovaj simbol kao viziju dominacije njegovih motora u svim okruženjima.

Mercedes logo
Mercedes logo

1926. godine, nakon spajanja Daimlera i Benza, zvijezda je postavljena u krug, čime je postala jedan od najprepoznatljivijih amblema u povijesti automobila. Mercedes-Benz AMG® logo dodaje dublju simboliku. Desna strana prikazuje dijelove motora, dok lijeva sadrži stablo jabuke i rijeku, preuzete iz grba Affalterbacha, grada u kojem je sjedište AMG-a.

Cadillac

Cadillac je ime i logo dobio po Antoineu de la Motte Cadillacu, francuskom istraživaču i utemeljitelju Detroita. Tri obojene trake na grbu predstavljaju vrlinu, snagu i hrabrost, a merganser patke simboliziraju vječno kretanje i slobodu.

Cadillacov logo je drugi najstariji amblem u General Motorsovom portfelju, odmah nakon Buicka. Logo je više puta redizajniran, od 1902. do 2021., uz značajne promjene tijekom godina. Lovorov vijenac dodan je 1973. kao simbol pobjede i prestiža, a danas se koristi jednobojni grb.

Cadillac logo
Cadillac logo
Maserati

Maseratijev trozubac inspiriran je kipom Neptuna u Bologni, koji drži trozubac kao simbol snage i mudrosti. 1926. godine, kada je Tipo 26 postao prvi Maserati automobil, trozubac se pojavio na amblemu.

Maserati logo
Maserati logo

Prvotni logo bio je pravokutan i izrađen od srebra, ali se kasnije promijenio u ovalni oblik radi prilagodbe zakrivljenim maskama automobila. Tri zuba trozupca simboliziraju moć i snagu, a riječ “trozubac” dolazi od latinskog izraza za “tri zuba”.

Ferrari

Ferrarijev propinjući konj inspiriran je avionom Francesca Barracce, talijanskog pilota i ratnog heroja. Enzo Ferrari je prihvatio savjet pilotove majke i dodao konja na svoje automobile za sreću. Žuta pozadina predstavlja boju Modene, Enzovog rodnog grada.

Ferrarijev logo kroz vrijeme
Ferrarijev logo kroz vrijeme
Audi

Četiri prstena Audijevog amblema simboliziraju spajanje marki Audi, Horch, DKW i Wanderer u Auto Union. August Horch, osnivač Audija, želio je jednostavan i snažan simbol za sjedinjenu tvrtku.

Audi logo kroz vrijeme
Audi logo kroz vrijeme
Bugatti

Bugattijev logo ima crvenu pozadinu, koja simbolizira snagu i strast vozača. Crne inicijale “EB” predstavljaju osnivača Ettorea Bugattija, a 60 crvenih točkica unutar bijelog ruba simboliziraju sigurnosne žice ili bisere, ovisno o interpretaciji.

Bugatti logo
Bugatti logo

Automobilski logotipi su više od dizajna – oni su priče o povijesti, nasljeđu i vrijednostima. Njihov razvoj odražava putovanje brendova kroz inovacije i promjene u industriji. Svaki simbol nosi dublju poruku, koja povezuje marku i kupce kroz emocije, povijest i kulturu.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno