Kultni automobilski logotipi nisu samo vizualni elementi; oni predstavljaju vrijednosti, nasljeđe i povijest marki. Mercedes-Benzova trokraka zvijezda, Ferrarijev konj koji se propinje, Maseratijev trozubac i BMW-ov Roundel svjetski su prepoznatljivi simboli. Njihova simbolika priča priče o kreativnosti i putovanju brendova kroz povijest.
BMW
BMW je prije pet godina postao drugi njemački proizvođač, nakon Volkswagena, koji je promijenio vizualni identitet na sajmu u Frankfurtu. Predstavljen je na Concept i4 vozilu kao šesti logo u povijesti tvrtke, koja traje 108 godina. Iako su redizajni bili suptilni, svaki je zadržao prepoznatljiv izgled.
Logo BMW-a izaziva kontroverze i različita tumačenja. Iako su službenici jasni u vezi simbolike, javnost često nagađa. Prema službenom objašnjenju, Roundel simbolizira boje bavarske zastave, a ne propelere iz doba Rapp Motorwerkena, tvrtke prethodnice BMW-a. 5. listopada 1917. registriran je prvi logo, koji je zadržao oblik Rappovog amblema, ali s bavarskim bojama.

Zanimljivo je da su boje u logotipu obrnute prema heraldičkom pravilu, zbog tadašnjeg lokalnog zakona koji je zabranjivao korištenje amblema Bavarske u komercijalne svrhe. Od 1997. logo se ponovno redizajnirao. Crni prsten je uklonjen, a izgled je postao moderniji i prilagođen digitalnom dobu, dok je plavo-bijeli amblem ostao netaknut.
Mercedes-Benz
Logo Mercedes-Benza simbolizira univerzalnu motorizaciju, a trokraka zvijezda predstavlja zemlju, more i zrak. Gottlieb Daimler osmislio je ovaj simbol kao viziju dominacije njegovih motora u svim okruženjima.

1926. godine, nakon spajanja Daimlera i Benza, zvijezda je postavljena u krug, čime je postala jedan od najprepoznatljivijih amblema u povijesti automobila. Mercedes-Benz AMG® logo dodaje dublju simboliku. Desna strana prikazuje dijelove motora, dok lijeva sadrži stablo jabuke i rijeku, preuzete iz grba Affalterbacha, grada u kojem je sjedište AMG-a.
Cadillac
Cadillac je ime i logo dobio po Antoineu de la Motte Cadillacu, francuskom istraživaču i utemeljitelju Detroita. Tri obojene trake na grbu predstavljaju vrlinu, snagu i hrabrost, a merganser patke simboliziraju vječno kretanje i slobodu.
Cadillacov logo je drugi najstariji amblem u General Motorsovom portfelju, odmah nakon Buicka. Logo je više puta redizajniran, od 1902. do 2021., uz značajne promjene tijekom godina. Lovorov vijenac dodan je 1973. kao simbol pobjede i prestiža, a danas se koristi jednobojni grb.

Maserati
Maseratijev trozubac inspiriran je kipom Neptuna u Bologni, koji drži trozubac kao simbol snage i mudrosti. 1926. godine, kada je Tipo 26 postao prvi Maserati automobil, trozubac se pojavio na amblemu.

Prvotni logo bio je pravokutan i izrađen od srebra, ali se kasnije promijenio u ovalni oblik radi prilagodbe zakrivljenim maskama automobila. Tri zuba trozupca simboliziraju moć i snagu, a riječ “trozubac” dolazi od latinskog izraza za “tri zuba”.
Ferrari
Ferrarijev propinjući konj inspiriran je avionom Francesca Barracce, talijanskog pilota i ratnog heroja. Enzo Ferrari je prihvatio savjet pilotove majke i dodao konja na svoje automobile za sreću. Žuta pozadina predstavlja boju Modene, Enzovog rodnog grada.

Audi
Četiri prstena Audijevog amblema simboliziraju spajanje marki Audi, Horch, DKW i Wanderer u Auto Union. August Horch, osnivač Audija, želio je jednostavan i snažan simbol za sjedinjenu tvrtku.

Bugatti
Bugattijev logo ima crvenu pozadinu, koja simbolizira snagu i strast vozača. Crne inicijale “EB” predstavljaju osnivača Ettorea Bugattija, a 60 crvenih točkica unutar bijelog ruba simboliziraju sigurnosne žice ili bisere, ovisno o interpretaciji.

Automobilski logotipi su više od dizajna – oni su priče o povijesti, nasljeđu i vrijednostima. Njihov razvoj odražava putovanje brendova kroz inovacije i promjene u industriji. Svaki simbol nosi dublju poruku, koja povezuje marku i kupce kroz emocije, povijest i kulturu.