Interni branding obavlja se unutar same kompanije. Služi za jačanje svijesti zaposlenika i buđenje osjećaja pripadnosti, a od velike je pomoći ako se tvrtka suočava sa složenim promjenama poput vlasničke strukture, odlaska dugogodišnjega direktora ili promjene vlasničke strukture.
Ciljano znanje
Najbitniji faktor internog brendinga jest komunikacija od zaposlenika do marketinga. Ta vrsta komunikacije omogućuje da zaposlenici znaju dobre i kvalitetne informacije. Zaposlenici se ciljano obavještavaju o informacijama vezanima uz kompaniju, koje onda mogu iskoristiti u razgovoru i suradnji s klijentima, piše profitiraj.hr.
Prvi korak u upoznavanju zaposlenika s ciljem komunikacije jest definiranje ciljeva. Evo nekoliko pitanja na koja se treba dati odgovor za definiranje strategija:
- Što zaposlenik mora znati o tvrtki?
- U što zaposlenici trebaju vjerovati?
- Što zaposlenici trebaju učiniti?
- Analizirajte točke na kojima zaposlenici kontaktiraju s klijentima.
- Pronađite način na koji ćete zaposlenicima prikazati rezultate.
- Analizirajte i utvrdite pet glavnih vrijednosti branda.
Upoznajte zaposlenike s novim reklamama i novim ustrojem u slučaju drastičnih promjena. Prvo zaposlenike upoznajte s novim proizvodom i recite im što javnost misli o njemu.
Zadovoljni zaposlenici daju više
Istina je početak marketinga koji kreće iz sustava prema vani. Važno je znati vjeruju li zaposlenici u vaš proizvod ili uslugu koju nudite, jesu li potpuno uz vas, žive li (za) vaš brand.
Također, važno je zaposlenike upoznati s novim strategijama i inicijativama koje se događaju u tvrtki. Ako zaposlenici ne mogu ili ne žele poduprijeti plan, učinak može biti neugodan i negativan.
Ako mislite da zaposlenici ne mogu djelovati u pozitivnom smjeru dobivenim informacijama prema klijetima, u krivu ste. Uzmite u obzir na su zaposlenici u stalnom kontaktu s korisnicima, s njima razgovaraju, susreću se i pružaju im potporu nakon prodaje.
Iskoristite zaposlenike kao fokus grupu preko koje možete dobivati bitne informacije jer tko zna bolje vaše klijente od zaposlenika? Imat ćete tako pristup informacijama i mišljenjima koje inače ne bi doznali. Ali ne zaboravite, ruka ruku mije.
Dobar employer branding učinit će vaše postojeće zaposlenike ponosnima što su dio vaše organizacije, međutim on je važan i za današnjeg tražitelja posla. Kompanije moraju voditi računa o tome kako tu kulturu predstavljaju.