Od Sarajeva, odnosno Bradine, do krajnje točke na Savi autocestom na koridoru Vc moglo bi se neometano putovati za šest godina. Do tada bi, najavljuju iz Autocesta Federacije BiH, trebala biti u potpunosti dovršena sjeverna dionica koridora.
Na tom dijelu u izgradnji je 50 km autoceste te je ostalo još otvoriti radove na dionici Ozimice – Poprikuše. Time će cijeli sjeverni dio koridora biti u nekoj od faza izgradnje. Strateški cilj nove Uprave JP Autoceste FBiH je završiti ga u ljeto 2026. godine. Inače, trenutačno je u izgradnji 61 kilometar autoceste na koridoru Vc, na osam aktivnih gradilišta.
Iz Autocsta Federacije BiH najavili gradnju tunela Prenj
Do početka ljetne sezone u promet će biti puštena dionica Počitelj – Zvirovići. BiH će dobiti novih 11 km autoceste. Kada je u pitanju ostatak južne dionice, intenziviraju se aktivnosti.
Na južnom dijelu FBiH, osim već navedene dionice Počitelj – Zvirovići, na kojoj su aktivnosti u završnoj fazi, plan je da do kraja ove godine počnu radovi i na dionicama Mostar jug – tunel Kvanj, tunel Kvanj – Buna, Mostar sjever – Mostar jug. Najavljuje se izgradnja najkompleksnijeg objekta na cijelom koridoru, tunela Prenj. Početak radova na ovim dionicama donijet će novih 40 km aktivnih gradilišta – kazali su Feni u Autocestama Federacije BiH.
Izgradnjom tunela Prenj od Mostara do Sarajeva skratit će se putovanje koje trenutačno magistralnim pravcem iznosi 113 kilometara. Gradnjim novih kilometara autocestom Mostar i Sarajevo će se približiti na 82 kilometra cestovne udaljenosti. Najzahtjevniji objekt na tom smjeru, tunel Prenj, bit će dug 11 kilometara. Zanimljivo, bit će deveti najduži tunel u Europi. Ukupna vrijednost projekta je 800 milijuna maraka. Kako su za Fenu kazali u Autocestama Federacije BiH, planirani rok za potpisivanje ugovora s izvođačem radova je treće tromjesečje 2024. godine s obzirom na to da je suglasnost banke na pretkvalifikacijsko evaluacijsko izvješće zaprimljena 27. veljače 2024. godine.
Natječajna dokumentacija za drugu fazu je pripremljena i dostavljena banci 29. siječnja 2024. godine na komentiranje i usuglašavanje s bankom. Uskoro se očekuje i raspisivanje druge faze – istaknuli su u Autocestama FBiH. Također, navode kako je rok za završetak tunela Prenj, prema dinamici, planiran za kolovoz 2030. godine.
Iz Mostara do Jadranskog mora najdalje 2028.
Na upit što je s dionicom Mostar jug – tunel Kvanj, navode kako je pri kraju natječaj za izgradnju spomenute dionice. Iz Autocesta Federacije BiH očekuju kako bi se ugovor za izgradnju trebao potpisati na proljeće.
Ako radovi budu tekli u skladu s predviđenom dinamikom, izgradnja ove dionice, koja je ključna za povezivanje cjelokupnog prostora Hercegovine, bit će okončana do kraja 2028. godine – istaknuli su. Izgradnja ove dionice imat će višestruku korist. Osim poboljšanih usluga prijevoza te smanjenja prometa na lokalnim cestama, BiH će se povezati na regionalnu prometnu infrastrukturu i s turističkim središtima. Ovo je od velikog značaja i za bosanskohercegovački turizam te gospodarstvo općenito, prenosi Večernji List.