Turistička industrija u 2024. bi se mogla suočiti s nizom problema. Glaavni izazovi globalnog turizma su sigurnosni. Pitanja oko nastavka ratova, terorizma, porast kibernetičkih napada i ekonomskih previranja. Ovo može utjecati na turističku potražnju i potrošnju, predviđanja su iz Svjetske turističke mreže.
“Sada kada su zimski praznici prošli, turistički se djelatnici vraćaju u svijet rada i novih izazova. Prošla 2023. nije bila laka, možemo ju nazvati i ‘godinom tobogana“. Svijet, pa i turizam se istodobno oporavljao od covida i suočavao s ratovima u Europi i na Bliskom istoku. Izazovi globalnog turizma u 2023. su bili i zdravstveni i ekonomski problemi. Svijet se suočio i s socijalnim nemirima i sve češće nekvalitetnim uslugama. Posljedice toga morat će uzeti u obzir u pripremi i planiranju 2024. Napominje se i suočavanje i s novim problemima”, komentiraju iz te mreže.
Mutiranje terorizma posebni izazovi globalnog turizma
Od sigurnosnih problema koji su velika prijetnja turizmu posebice izdvajaju porast radikalnih terorističkih skupina i nekontrolirane granice. Zbog ovoga se očekuje da će stručnjaci za sigurnost u turizmu u 2024. imati još više posla.
Terorizam se nije smanjio nego mutirao. Terorizam jedne ćelije ili ‘vuk samotnjak’ postaje veća prijetnja turističkoj industriji. Teže ih je nego do sada i otkriti, a teroristi su upućeni i u društvene mreže. Ne čine više samo nasilje nego su naučili i kako prilagoditi medije svojim potrebama.
Kibernetički kriminal poseban izazov
Posebice upozoravaju na rast kibernetičkog kriminala, koji je nekad bio relativno rijedak u turizmu. Sada je postao jedan od njegovih glavnih problema te se očekuje da će i u 2024. nastaviti ‘progoniti’ turističku industriju.
To vežu uz činjenice da su mnoga područja turizma uvela mogućnosti bezgotovinskog plaćanja i kreditnim karticama. Ovo predstavlja rizik od krađe identiteta, te korštenja podataka bez dopuštenja. Ako se putnici boje zbog takvih krađa koristiti kartice, taj sustav plaćanja je ugrožen. Zbog ovoga će službenici javne i privatne sigurnosti morati još više voditi računa o ovoj novoj prijetnji.
Također su sve češći i kibernetički napadi na velike korporacije. Sada one poput hotelskih lanaca i zrakoplovnih kompanija mogu biti i ‘ranjivije’ na te napade.
Kibernetički napadi na računala zrakoplovnih prijevoznika mogu biti i razorniji od napada 11. rujna i potpuno zaustaviti letove. Činjenica da su zrakoplovi sada opremljeni i Wi-Fi mrežama tijekom leta je istodobno i pogodnost i prijetnja. Stoga, turizam više ne može priuštiti da ima samo stručnjake za pravo i sigurnost. Nego će ih trebati za više područja, pa i tzv. turističku policiju koja će se baviti raznim pitanjima prevara i sitnih krađa do terorizma i kontrole mase.
Ekonomski izazovi – može li srednja klasa priuštiti odmor?
Među glavnim ekonomski izazovima za turizam u 2024. sa Svjetske turističke mreže označavaju trošak kredita. Veliki dio kupnje srednje klase, koja ostaje “srce turizma”, ovisi o kreditima. Ako se nastavi trend rasta kamatnih stopa, kupnja će toj klasi postati skuplja. Na nekim mjestima sada prijeti i deflacijaDeflacija je pojava suprotna inflaciji, a označava pad opć....
U deflaciji ljudi čekaju niže cijene, što pak stvara ‘noćnu moru’ trgovcima, pa i turizmu, koji je vrlo osjetljiv na gospodarsku neizvjesnost i trebat će puno ‘precizniji’ marketing. U takvoj situaciji srednja klasa se, kao prethodnih godina ako dođe do velikog povećanja poreza ili drugih potrebnih usluga, može suzdržati od luksuznih stvari, među kojima su za mnoge i putovanja.
Napominje se u izvješću da bi u 2024. usponi i padovi u financijskoj industriji mogli utjecati na turizam. Kada burze imaju tendenciju rasta, mnogi se ljudi osjećaju bogatijima i spremniji su potrošiti novac, dok se kod pada događa suprotno, navodi Privredni.
Putnicima sve važnija dobra služba za korisnike
Predviđa se i da će putnici više tražiti usluge kompanija s dobrom službom za korisnike. Nakon što se usluga u 2023. u turističkoj i industriji putovanja primjetno pogoršalo. U ovome još uvijek prednjače zračni prijevoznici. Ipak, i drugi dijelovi turističke industrije moraju preispitati kvalitetu usluga koje pružaju.
Glavna bolna točka putnicima je što plaćaju i naknade za minimalne usluge, poput primjerice hotela koji dodatno naplaćuju vodu ili internetske usluge. Dosljedna politika mnogih pružatelja turističkih usluga “naplaćujemo sve” stvorila je osjećaj kod mnogih da je ugostiteljska industrija više neprijateljska nego gostoljubiva.