Ako odete na internet i pitate je li SEO mrtav, dobit ćete jedan od tri odgovora, ovdje sažeta u obliku stručnih naslova blogova:
- Je li SEO mrtav? naravno da nije!
- Je li SEO mrtav? Ne još!
- Je li SEO mrtav? Ne, samo se razvija!
Ali ako morate postaviti pitanje, znači da nešto nije u redu, zar ne?
To je kao kad smo kao djeca postavili pitanje tati vezano za akcijski film:
- “Tata, je li taj tip mrtav?”
- “Nije sine, samo spava.”
Dakle, ne brinite, SEO samo spava.
Sada, kad isto pitanje postavimo gomili stručnjaka za digitalni marketing i potrošačke proizvode, oni se namršte i kažu: “Naravno da je mrtav.“
Je li umjetna inteligencija to učinila?
Kada ChatGPT pitate o stanju SEO-a, dat će istu teoriju o evoluciji SEO-a. Baš kao i neki postovi ljudskih stručnjaka na blogovima.
A zašto ne bi?
Ne postoji nitko, čovjek ili umjetna inteligencija, tko može (ili hoće?) dati poštenu analizu SEO-a, osim možda onog starog sivog čarobnjaka iza Googleove zavjese koji stalno ažurira algoritme tražilice. A budući da on, znate, ne postoji, morat ćemo nagađati i riješiti problem od pretrhodnih odgovora.
SEO je mrtav. Što se dogodilo?
Je li ga ubila umjetna inteligencija?
Umjetna inteligencija bi mogla biti kriva. Ali…
Teoretičari zavjere među vama reći će: “Naravno da je umjetna inteligencija kriva.” Jer kako to ne bi bila istina. Pretraživanje je bio proces koji je već bio ometen sadržajem smeća niske kvalitete, velikim količinama i etičkim trikovima za prodaju, tako da je već bio prilično pripremljen za poremećaje od strane umjetne inteligencije.
Ali nije da je SEO bio univerzalno hvaljen u danima prije nego što je umjetna inteligencija postala mainstream.
Samo jedna riječ može dati odgovor: clickbait.
Pod mamcem za klikove, odnosno smicalice koje koriste izdavači sadržaja svih vrsta kako bi prevarili čarobnjaka da izigra algoritme za promicanje sadržaja i veću prodaju. Kad bi SEO imao pravila, ljudi bi ih prekršili.
Rezultat? Još prije deset godina niste mogli pronaći ono što ste tražili na internetu, jer se previše prostora davalo sadržaju koji je bio sličan onome što ste tražili, ali je zapravo bio tu da vam proda nešto što vam uopće ne treba.
AI je sve to upravo automatizirao. Odnosno skalirao.
Dakle, tko je zapravo kriv za propast SEO-a? Šokirat će vas – kao što bi trebala dobra misterija ubojstva.
Naravno da je to bio Google. Navodno!
Ne zaboravite, Google je jedan od glavnih igrača u utrci umjetne inteligencije. A utrka nije za više umjetne inteligencije, nego za veći tržišni udio umjetne inteligencije.
Razmislite o tome:
OpenAI i ostali vam omogućuju krađu sadržaja od drugih ljudi, tako da taj sadržaj možete staviti na internet gdje ga možete pronaći.
Google je vratar za pronalaženje tog sadržaja.
Ne postoji ništa – pravno, tehnički ili bilo koje drugo – što bi spriječilo Google da napravi vlastiti čarobni sadržaj koji služi za vlastite svrhe.
Rezultat? Google više ne treba SEO, barem ne u onom obliku u kojem je bio. Potreban je potpuno drugačiji mehanizam za vraćanje rezultata i primamljivanje klikova te smanjenje postotka konverzije.
I ne trebate ni vi ni ja ni bilo tko drugi za stvaranje tog sadržaja.
Želite li znati zašto su vaši klikovi pali?
Postoji izlaz
A izlaz nam je svima od početka pred nosom.
Stvorite dobar sadržaj. Ne SEO sadržaj ili clickbait sadržaj ili čak marketinški sadržaj. Samo dobar sadržaj. Za koju god svrhu želite da služi.
Stvarajte sadržaj s kojim ljudi žele “sudjelovati”.
Ne postoji prečac za ovo. Ne postoji čarobna umjetna inteligencija koju možete potaknuti s “Napiši mi nešto što će se ljudima svidjeti.” Ne postoji algoritam ili meta podaci ili skup ključnih riječi koji to mogu ponoviti.
Pa, to nije sasvim točno. Internet je još uvijek Internet i čak ni najbolje napisan sadržaj, bilo da se radi o prozi, pjesmama ili marketinškim blogovima, neće biti pronađen.
Radije svoj novac uložite na pristup koji na prvom mjestu posvećen ljudima. Za vas marketinške stručnjake i poslovne ljude to znači pristup kupcu na prvom mjestu.
Ovo je samo površina, čeka nas još mnogo toga vezanog za ovu temu.
Izvor: Inc.; prijevod i prilagodba: financa.ba
Prilikom preuzimanja obvezno navesti izravni link na članak.