Novo normalno u internetskoj trgovini još se uvijek nije iskristaliziralo, i to na radost online trgovaca.
Pandemija je podigla interes za kupovinom preko interneta više nego ikad prije, ali taj se interes sad pretvara u dugotrajne navike, i to vrlo učestale, čak dnevne. Najveće udruženje web trgovaca u Hrvatskoj, eCommerce Hrvatska, objavilo je u petak na svojoj godišnjoj konferenciji ‘CRO Commerce 2022’ da u Hrvatskoj raste broj super aktivnih online kupaca.
Marcel Majsan, predsjednik udruženja eCommerce Hrvatska kaže da jedan posto domaćih kupaca navodi da online kupuju svaki dan, a nekoliko puta tjedno to čini njih 25 posto.
– Internetska trgovina u Hrvatskoj ide u jako dobrom smjeru, jer četvrtina online kupaca tvrdi da kupuju po nekoliko puta tjedno. Godinu prije takvih je bilo 22 posto – kaže Majsan.
Dodaje da je riječ o pozitivnoj promjeni navika.
Naime, lani je 38 posto online kupaca u Hrvatskoj izjavilo da kupuje na webu barem jednom mjesečno. Ove godine taj se postotak smanjio na 37 posto, ali stoga što su ti kupci postali učestaliji.
Majsan ističe da se domaćim trgovcima otvorilo nekoliko dobrih prilika. EU je lani uvela carinu na robu iz Kine što je motiviralo dio kupaca da potraže proizvode u europskim, a posebno hrvatskim web trgovinama.
Što se najviše prodaje online?
28% odjeća i obuća
21% predmeti za kućanstvo
21% elektronički uređaji i oprema
9% putovanja i ulaznice
8% ljepota i njega
7% knjige, glazba i filmovi
3% oprema za bebe i igračke
3% ostalo (prehrambeni proizvodi, hrana za kućne ljubimce, video igre itd.)
Usto, dodaje, Amazon još uvijek zapravo nije ušao na hrvatsko tržište.
– To je dobra vijest za hrvatske internetske trgovce, jer gdje god je Amazon došao uzeo je polovicu tržišta, a u pravo je internetska prodaja ono što danas generira rast ukupne trgovine u Hrvatskoj – kaže Majsan.
Dodaje da tu domaći trgovci još moraju dosta raditi s obzirom na to da čak 40 posto kupaca navodi da podjednako kupuju i na stranim i na domaćim online trgovinama.
Prema istraživanju udruženja eCommerce Hrvatska, u stranim internetskim trgovinama preferira kupovati devet posto domaćih kupaca, a svi ostali, njih 51 posto, preferira hrvatske web trgovce.
– Najčešće kupuju mladi do 24 godine, a najveći skok broja novih kupaca je unazad dvije godine bio među starijima, kojima je sad to prešlo u naviku – kaže Majsan.
Ukupno, Zagreb po internetskoj kupovini odskače od ostatka Hrvatske. Međutim, najaktivniji online kupci su iz Dalmacije.
Majsan upozorava da je najveći problem online kupovine u Hrvatskoj i dalje povjerenje. Navodi da ljudi i dalje imaju problem kad moraju platiti karticom, iako ih je sve više koji to rade.
– Kako bi potaknuli povjerenje upravo smo pokrenuli naš checker za vjerodostojne web trgovine na adresi Check eCommerce, gdje je dovoljno upisati ime trgovine i odmah dobijete podatke možete li joj kao kupac vjerovati i vjerujemo da će biti vrlo korisna svima, posebno kako se bliži kraj godine – zaključuje Majsan.
Koje kanale želite koristiti u komunikaciji s web trgovinama?
45% Email
21% SMS i MMS
19% WhatsApp
12% Viber
3% ostalo (Messenger, Telegram, Instagram)
Izvor:jutarnji list