Petak, 22 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

KAIZEN metoda u menadžmentu – što je to?

Gordon Dryden, autor knjige Revolucija u učenju kaže, “Ako naučite samo jednu japansku riječ, neka bude ta riječ KAIZEN. KAIZEN strategija je najvažniji koncept japanskog natjecateljskog uspjeha. KAIZEN znači stalno poboljšanje koje uključuje sve: top menadžere i radnike.

Brian Tracy spomenuo ovu metodu na seminaru koji je održao u Beogradu u travnju 2016.

KAIZEN je metoda stalnog usavršavanja. Dolazi od japanske riječi “kai“, što znači promijeniti i riječi “Zen“, što znači poboljšati. Prijevod bi bio, dakle,  promjena na bolje. Koju provode svi, svaki dan, na svim razinama poduzeća.

KAIZEN proizlazi iz najbolje prakse japanskog menadžmenta, a posvećen je poboljšanju produktivnosti, učinkovitosti, kvalitete i općenito poslovne izvrsnosti. Mala poboljšanja primijenjena na ključne procese generiraju povećanu dobit dok stječu lojalnost kupaca. Svrha ove metode je prevladavanje postavljenih ciljeva poduzeća.

Danas je ova metoda prepoznata u cijelom svijetu kao bitan stup dugoročne konkurentske politike svake uspješne tvrtke.

KAIZEN metoda temelji se na sljedećim principima:

  • Dobri procesi donose dobre rezultate
  • Pogledajte, analizirajte i sami shvatite trenutnu situaciju
  • Koristi podatke u govoru, činjenice u upravljanju
  • Poduzmite mjere za uklanjanje pravih uzroka problema
  • Radi u timu
  • KAIZEN znači posao za sve
  • I mnogo više!

Jedna od najznačajnijih značajki ove metode je ta da veliki rezultati dolaze iz mnogo malih promjena koji se vremenom gomilaju. Međutim, KAIZEN ne treba shvatiti samo kao male promjene.

Iako je većina promjena vjerojatno mala, najveći učinak imaju Kaizen promjene koje provodi više rukovodstvo kao transformacijske promjene ili promjene koje provode timovi koji prožimaju različita područja tvrtke i stvaraju KAIZEN (brzo poboljšanje procesa) događaje. Uspjeh ove metode temelji se na fenomenu zvanom … ZNANJE!

Ono što je univerzalno kod zaposlenika (i općenito kod svih ljudi) je da se opiru bilo kakvim promjenama, no implementacija ove metode dala je organizacijski napredak u samom startu i povećanje produktivnosti. Primjena KAIZEN principa posvećuje pozornost detaljima i praktičnom aspektu rada, a rezultati ne izostaju.

Zašto je KAIZEN metoda dobra u praksi?

Iskustvo je najteži učitelj. Prvo će vam dati ispit, a onda će vam objasniti lekciju“– Zakon Vernona Sandersa.

Jedan dobar odgovor je zato što su troškovi implementacije minimalni. U sadašnjem trenutku dobar odnos poslodavac-zaposlenik čini razliku između šefa i vođe.

Veliki doprinos poboljšanju tog odnosa ima KAIZEN metoda jer uz njenu pomoć postignuća poduzeća rezultat su zajedničkog truda svih zaposlenika. Tvrtke koje žele imati vodeću poziciju na tržištu neprestano rade na poboljšanju svojih proizvoda ili usluga, smanjenju troškova i, možda najvažnije, motiviranju svih zaposlenika da daju sve od sebe. Također, s tržišta nestaju tvrtke koje ne ulažu u istraživanje i razvoj. U tom smislu, KAIZEN metoda nam pomaže shvatiti da možda način na koji radimo svoj posao nije najučinkovitiji način koji postoji.

Napravite sjajan posao prvi put i svaki put; kvaliteta ne košta ništa, ono što košta je nedostatak kvalitete”, kaže Philip B. Crosby.

Kaizen metoda nije samo kontinuirano poboljšanje. Također se odnosi na filozofiju i način života koji teži poboljšanju.

Kako izgleda, primjerice, jedan dan u japanskoj tvrtki Toyota Motors?

Radnici svakodnevno dolaze s prijedlozima kako poboljšati sve: sebe, svoj posao, kantinu, izgled ureda, način na koji se javljaju na telefon, svoje proizvode… Predsjednik njihove tvrtke Eiji Toyoda kaže da osim svojih ruku, također koriste i svoj mozak. „Godišnje naši radnici ponude  1,5 milijuna prijedloga, od kojih je 95 posto praktično iskorišteno.” Zamislite koliko je ideja! A zamislite zadovoljstvo zaposlenika kada njegova ideja pomogne cijeloj tvrtki da bude bolja!

I za kraj, citat.

Masaaki Imai “guru menadžmenta” i osnivač Kaizen instituta, kaže: “Poruka Kaizen strategije je da niti jedan dan ne bi trebao proći bez nekog poboljšanja bilo gdje u tvrtki.“

Izvor: ebit.hr

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno