Prosinac je, što znači da je sezona domjenaka pred vratima. Hoće li vas to ispuniti strahom ili veseljem ovisi o vašoj osobnosti i okolnostima. Ali bez obzira na razinu stresa tijekom blagdana, jedna stvar ostaje istinita: nitko ne želi biti čudan ili neugodan gost na uredskom blagdanskom okupljanju.
Voljeli ih ili mrzili, blagdanske zabave poduzetnicima pružaju priliku za stvaranje profesionalnih veza, jačanje odnosa, pa čak i za zabavu. Ali samo ako su vaše socijalne vještine dorasle zadatku.
Ako ste pomalo zahrđali nakon onih Covid godina bez zabave (niste jedini) ili ste jednostavno sramežljivi, i dalje možete postati osoba s kojom svi žele razgovarati na ovogodišnjem druženju. Slijedi nekoliko savjeta.
1. Cilj je biti zainteresiran, a ne zanimljiv
Ako pokušavate biti srce zabave možete završiti tako da pretjerate i ispadnete galamdžija. Ili se toliko stresirate da se cijelu noć skrivate u kutu. Dostižniji i učinkovitiji cilj je jednostavno pokušati biti zainteresiran za one oko sebe. Usredotočenost na druge je upravo način na koji se glumci uče izbjegavati samozatajnost, a govornici da ne izgube živce, a funkcionira i za nas ostale.
“Želite biti znatiželjni, želite biti zainteresirani, želite pokazati da ste prisutni i da obraćate pažnju. Dakle, postavljajte pitanja, naglašavajte stvari koje su uobičajene u okolini i dobivajte tuđa mišljenja ili njihovo zajedničko iskustvo. Te vještine su vještine koje rađaju naklonost i povjerenje”, naglašava Matt Abrahams koji predaje komunikacije na Stanford Graduate School of Business.
2. Mašite bijelom zastavicom
Izbjegavanje razgovora uvijek je prilika za neugodnosti na društvenim događanjima. Umjesto da izmišljate bijelu laž o tome da trebate ići na zahod ili napuniti čašu kada se želite maknuti, Abrahams preporučuje da budete iskreni, ali nježni sa svojim sugovornikom.
“U automobilističkim utrkama mašu bijelom zastavom prije posljednjeg kruga utrke. U razgovoru treba signalizirati. ‘Hej, želim razgovarati s onim ljudima tamo, ali prije nego što odem, imam još jedno pitanje‘, ili ‘prije nego što odem, volio bih da mi kažete nešto više o ovome'”, predlaže.
To vam omogućuje da pobjegnete bez izgovora. Ali također posljednjim djelom razgovora ublažavate prijelaz. Samo ne zaboravite otići s lijepom riječi poput: “Hej, hvala. To je bilo sjajno. Idem razgovarati sa svojim prijateljima”, dodaje Abrahams.
3. Razmotrite kontekst
Nijedan komunikacijski savjet ili strategija ne funkcionira u svakoj situaciji. O čemu razgovarati i kako razgovarati ovisi o tvrtki i o vremenu. Imajte to na umu na svojoj uredskoj blagdanskoj zabavi i bit ćete mnogo šarmantniji.
Baš kao što biste razmislili o tome kada i kako oblikovati svoju poruku kada komunicirate profesionalno, razmislite o svom najboljem pristupu i na društvenim događanjima, savjetuje Abrahams. To znači da si postavljate pitanja poput:
- Koliko ta osoba zna o temi o kojoj ću raspravljati?
- Kakve će stavove ti ljudi vjerojatno imati? Hoće li oni podržati ono što govorim? Hoće li oklijevati ili se opirati?
- Je li ovo prikladno vrijeme da se to spomene? Imam li dovoljno vremena za ovaj razgovor? Jesu li svi umorni?
4. Slušanje ne znači slaganje
Parafraziranje je najvažnija vještina međuljudske komunikacije. Otvorenost, prisutnost i volja za slušanjem također su važni u ovim okolnostima. Slušanje i razmišljanje o onome što čujete ne znači da se slažete.
Blagdani često zbliže ljude koji se ne druže često. Ljudi imaju različita mišljenja i iskustva u današnje vrijeme i to može dovesti do sukoba.
Stavka broj jedan za rješavanje sukoba jeste slušati i uvažavati nečije gledište bez slaganja. A to činite slušanjem, parafraziranjem kako biste potvrdili da razumijete i postavljanjem pitanja. A zatim odlučujete želite li se uključiti ili ne.
5. Podijelite iskustvo
Ako ste usred razgovora o nekom potencijalnom pitanju, vi možete imati jednu poziciju, a sugovornik drugu. Sugovornik vam može pričati o svome iskustvu. Ne da vas uvjeri da ste nužno u krivu, već da prenese svoju stranu priče.
Pokušajte postavljati pitanja, parafrazirati i podijeliti priču koja pokazuje vaše razumijevanje teme. Prije nego što ispričate svoju priču, pitajte se koja je glavna motivacija za pričanje ove priče i što je najrelevantnije za osobu s kojom razgovarate. Ako sebi postavite ta dva pitanja, vaša će komunikacija biti fokusiranija i konciznija.
Izvor: Inc.; prijevod i prilagodba: Financa.ba