Četvrtak, 1 svibnja, 2025

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Kako će u budućnosti umjetna inteligencija uticati na globalni BDP

Primjena tehnologije kojoj je temelj umjetna inteligencija mogla bi do 2035. godine pridonijeti povećanju globalnog BDP-a za dodatnih 15 posto. Ovo je pokazalo novo istraživanje koje je proveo PwC.

Time bi godišnje stope rasta narasle za dodatni postotni bod. Ova je razina ubrzanja rasta osljednji put zabilježena u vrijeme industrijalizacije u 19. stoljeću. S druge strane, zbog fizičkih klimatskih rizika globalno bi gospodarstvo do 2035. godine moglo biti gotovo sedam posto manje nego da tih rizika nema.

PwC-ovo izvješće “Value in Motion” temelji se na analizi scenarija zasnovanoj na podacima koja pokazuje da se prednosti globalnog rasta koje mogu proizaći iz primjene umjetne inteligencije ne mogu jamčiti. On, ističu u priopćenju, ne ovisi samo o tehničkoj uspješnosti. Pored toga i odgovornoj primjeni, jasnom upravljanju te povjerenju javnosti i organizacija. U drugim scenarijima koje je PwC analizirao, a koji uključuju niže povjerenje i ograničenu suradnju. Pored toga, dodatni ekonomski poticaj od primjene umjetne inteligencije bio bi manji, oko osam posto ili, u pesimističnom scenariju, samo jedan posto.

Istraživanje pokazuje i da je brza rekonfiguracija gospodarstva već u tijeku. PwC-ova analiza ukazuje na to da je pritisak na trgovačka društva da transformiraju svoja poslovanja na jednoj od najviših razina u posljednjih 25 godina, u 17 od 22 globalna sektora. Očekuje se da će samo u 2025. godini između društava biti raspodijeljeni prihodi u iznosu od 7,1 bilijuna dolara. Čak i prije nego što se uzme u obzir nedavno globalno povećanje carina.

Prilagodba promjenjivim ljudskim potrebama

Istraživanje otkriva također da će se tijekom sljedećeg desetljeća sektori prilagoditi promjenjivim ljudskim potrebama. Ovime stvarajući nove “domene” koje nadilaze granice tradicionalnih sektora. Primjerice, porast broja električnih vozila spaja dobavljače električne energije, proizvođače baterija, tehnološka društva i druge unutar domene mobilnosti. Ovime se omogućuje stvaranje vrijednosti u suradnji s proizvođačima automobila.

“Kako se globalno gospodarsko okruženje nastavlja razvijati, organizacije koje uspješno premošćuju granice tradicionalnih sektora stvarat će najveću vrijednost. Poslovni lideri u Srednjoj i istočnoj Europi sve više prepoznaju potrebu za transformacijom i prilagodbom postojećem izazovnom i dinamičnom okruženju. Ako budemo usmjereni na odgovaranje na promjenjive potrebe potrošača i učinkovito korištenje tehnologije za transformaciju poslovanja, možemo zajednički otvoriti značajne nove prilike za rast u ovoj regiji”, naglasio je Adam Krasoń, izvršni direktor, PwC-a za srednju i istočnu Europu.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno