Pandemija izazvana Corona virusom prije tri godine bila je izazov bez presedana i za zrakoplovne prijevoznike. Uvjeti poslovanja koje je postavila izolacija zahtijevali su nove poslovne vještine i organiziranost. No prije svega hrabrost u donošenju odluka. Ben Minicucci primjer je vođe koji je stavljen na kušnju kao jedan od najviših rukovoditelja Alaska Airlinesa.
U nedavnom razgovoru s Ranjayem Gulatijem, profesorom na Harvardu, Minicucci je govorio o borbi koju je započeo na početku karijere i pandemiji. O strahovima i hrabrosti, ali i konkretnim koracima koje je poduzeo kako bi spasio tvrtku, posao, ljude i održao na životu biznis.
Karte su podijeljene
Baš kao i sve zrakoplovne kompanije tijekom karantene zbog Corone, Alaska Airlines gubila je desetke milijuna dolara dnevno. U ljeto 2020. najavili su da će otpustiti 30 posto radnika. Ben Minicucci imenovan je novim CEO-om i trebao se obratiti zaposlenicima kojih je tada bilo oko 20.000. Bilo je neizbježno da tvrtku napusti sedam tisuća zaposlenika, što se i dogodilo.
“Nadao sam se da strah, nervoza i tjeskoba koje sam osjećao neće biti detektirani kamerom. Ljudi su ovisili o meni. Trebao sam pokazati hrabrost, snagu i odlučnost. Morao sam uvjeriti zaposlenike da ćemo se brinuti za njih i da će tvrtka uspjeti opstati. Morao sam balansirati između svoje osobne potrebe da budem iskren i ozbiljnosti situacije u kojoj smo se svi našli”, rekao je Minicucci profesoru Gulatiju.
Minicucci je Kanađanin talijanskog porijekla. Sin je radničke klase, kako je rekao, a ocu je zahvalan za ovaj i sve dosadašnje uspjehe. Otac ga je naučio da uvijek bude fokusiran na cilj, da nikada ne odustaje. Da uči i da se suoči sa stavom u životu: ‘ovo su karte koje si dobio i moraš učiniti sve što je potrebno da stvari funkcioniraju’.
– Otac mi je govorio: želim da ideš u školu. Želim da ideš na posao u odijelu, a ne da budeš kao ja. Tako sam prije 20 godina magistrirao strojarstvo i došao do pozicije menadžera u Alaska Airlinesu u Seattleu“, povjerio se Minicucci.
U tvrtki je poznat kao čovjek koji je uspio implementirati nova rješenja upravljanja, ulazne i izlazne analize te razviti povratni sustav. “Sve je to bilo znanje stečeno na inženjerskim studijama“, prisjetio se Minicucci prvih rezultata u poslu.
Zrakoplovna tvrtka i bodovi
Imao je podršku tadašnjeg direktora, što je smatrao srećom. “Kada trebate provesti promjenu, to znači da morate gurati ljude tamo gdje im je neugodno i gdje nikada nisu bili”, rekao je.
U njegovom slučaju to je značilo da će zaposlenici dobiti bodovne kartice i bez oklijevanja ih treba ocjenjivati prema zaslugama. Tako je izgradio sustav očekivanja, mjerenja i odgovornosti. Te je ubrzo imenovan glavnim operativnim direktorom.
Kako je Minicucci uspio svojim zaposlenicima u kriznim vremenima pokazati da mu je stalo do njih, a istovremeno ih držati odgovornima?- pitanje je profesora Gulatija.
Brižnost se onda može shvatiti kao slabost i ‘mekoća’, tolerancija prema prosječnosti. Dobio je povratnu informaciju od svojih ljudi – ‘ne brinite vi za nas, brinete samo o krajnjem rezultatu’. Minicucci je priznao da je otišao predaleko i da mora promijeniti način na koji komunicira kako bi ljudi znali da mu je doista stalo.
“Naučio sam ne kritizirati osobu, već brojke.” To se uglavnom prenosi na odnose sa zaposlenicima. Također sam svjestan kako započinjem razgovore; – uvijek se zahvalim ljudima i priznam njihove uspjehe, zatim to uravnotežim s rezultatima koji moraju biti bolji. A kad sam na sastanku, nikada nisam prvi koji govori”, otkrio je Minicucci, ključni čovjek Alaska Airlinesa.
“Nisam prva osoba koja govori kad uđem u sobu jer znam ako to učinim i kažem: ‘Hej, imam sjajnu ideju!’, svi će stati”, dodao je.
Brojevi ni(su) sve
Mjerenja su pomogla da Mincucci bude zapažen u zrakoplovnoj kompaniji i postavljen za jednog od direktora. Donio je neočekivane rezultate, uspio održati politiku ‘brige za narod’ ma koliko ga pratila reputacija čovjeka s brojkama.
“Znam da me mnogi ljudi ovdje još uvijek vide kao tipa za brojke. Ali nadam se da ljudi razumiju da je moj poslovni stil evoluirao i da se zapravo više ne radi samo o brojevima”, jedan je od Mincuccijevih planova za budućnost.
Alaska Airlines službeno je peti najveći zračni prijevoznik u Sjevernoj Americi po broju putnika. Godinama unatrag, prema anketama potrošača, ocjenjivana je kao tvrtka iz vrha po učinkovitosti, zadovoljstvu kupaca i pravovremenim dolascima.
Prije sedam godina Alaska Air Group kupila je Virgin America, zrakoplovnu kompaniju koju je osnovao Richard Branson i koja se od početka protivila prodaji. Bez obzira na prosvjede svog najistaknutijeg dioničara, Virgin America ipak je većinom glasova došla pod kapu Alaska Air Group.
Izvor: bonitet