Petak, 22 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Kako pronaći poslovnu ideju kojoj se zaista isplati posvetiti

Dovoljno je teško skupiti hrabrosti pokrenuti posao, iako je to tek početak. Prvo morate odlučiti koji posao započeti, a to nije tako jednostavno kao raditi ono što se čini očiglednim. Jedan je prijatelj naučio kako dizajnirati web stranice još dok je bio na fakultetu. Kad je odlučio pokrenuti svoj posao, zaključio je: “Znam dizajnirati web stranice, pretpostavljam da ću pokrenuti taj posao.” Drugi su pokrenuli određene vrste poslova zbog hobija, jer su čuli da je to dobar način zarade ili zato što ih je netko drugi uvukao u to.

Ponekad te odluke uspiju, ali često i ne, i to je šteta, jer ako pokrenete posao, vrlo vjerojatno će vam oduzeti nekoliko godina života. Postavljanje sljedećih pitanja može vam pomoći da budete sigurni da pokrećete pravi posao za vas:

Koji je moj cilj?

Zašto želite pokrenuti posao? Čini se kao jednostavno pitanje, ali ako pitate različite poduzetnike, dobit ćete različite odgovore, barem ako kopate dovoljno duboko. Većina poduzetnika će reći da želi učiniti svijet boljim mjestom ili zaraditi novac, ali mnogi poduzetnici koriste svoje poslovanje kao laboratorij za eksperimentiranje i učenje. Drugi su vođeni psihološkom potrebom, a treći pokušavaju zadovoljiti nekoga drugoga. Što vas motivira?

U svojoj knjizi The Founder’s Dilemmas, Noam T. Wasserman, dekan Yeshiva University Sy Syms School of Business te bivši profesor kolegija „clinical entrepreneurship“ na University of Southern California, podijelio je poduzetnike osnivače u dvije vrste na temelju njihovih ciljeva. Jedan tip osnivača želi novac, dok drugi želi kontrolu. To je korisna vježba da shvatite koji ste tip i kako se to slaže s vašim drugim motivacijama.

Poslovna ideja
Poslovna ideja

Hoće li donijeti profit?

Previše se poduzetnika pita: “Hoće li zaraditi?” i možda misle na “profit” kada kažu “novac”, ali dobro je biti konkretan. Gotovo svaki posao će donijeti zaradu, ali posao ne može preživjeti, napredovati ili rasti ako nema profit. Hoće li vaša poslovna ideja donijeti profit? Koliki? Koliko brzo? Ako ne možete odgovoriti na ta pitanja, jeste li sigurni da je ovo pravi posao za vas?

Raste li potražnja?

Prije sto godina, gotovo svaki muškarac posjedovao je barem jedan šešir, ako ne i nekoliko. Muškarci su ih nosili kad god bi izašli van, na posao i na spojeve. Zatim su svi šeširi nestali, a danas teško da ćete prošetati gradskom ulicom i vidjeti nekog muškarca koji nosi bilo što osim eventualno kape. Zamislite sve proizvođače i prodavače šešira koji su propali kada su šeširi nestali iz uobičajene mode, a da ne spominjemo dobavljače sirovina za izradu šešira.

S druge strane, kada je internet počeo rasti u kasnim 90-ima, mnogi su poduzetnici prepoznali temeljnu promjenu koju će ova nova tehnologija donijeti društvu i uskočili su u nju. Danas su tvrtke koje u potpunosti ovise o internetu poput Alphabeta, Mete i Amazona među najvećim tvrtkama na svijetu.

Kako možete znati raste li potražnja? Srećom, internet današnjim osnivačima pruža alate za odgovor na ovo pitanje na načine koje naši preci poduzetnici nisu mogli niti zamisliti.

Upotrebom podataka o upitima za pretraživanje možemo otkriti trendove proboja na različitim tržištima kako bismo identificirali rastuće potrebe potrošača te ih mogli zadovoljiti rješenjem.

Mulenga Agley, glavni izvršni direktor Growthcurvea, čija tvrtka pomaže poduzetnicima identificirati i potvrditi nove poslovne ideje pomažući im da rastu

Agley kaže da koriste Glimpse za prikupljanje i analizu podataka iz Google Trends, Googleove vlastite usluge za praćenje trendova pretraživanja, kako bi pomogli klijentima da “otkriju trendove prije nego što postanu trendovi”. Agley nastavlja: “S brzim napretkom računalnog učenja, ova će tehnologija postati sve pouzdanija i jedan je od najboljih načina za pronalaženje novih poslovnih ideja.”

Razvoj poslovne ideje
Razvoj poslovne ideje

‘Imam li ono što je potrebno?’

Možda imate hrabrosti i odlučnosti da budete poduzetnik, ali imate li pravo iskustvo, vještine i želju za određeni posao koji razmišljate pokrenuti?

“Nakon mog prvog odlaska, osvrnuo sam se na iskustvo vođenja svoje prve tvrtke Bikewagon da vidim što me potaknulo i kako sam dodao vrijednost”, kaže Dale Majors, koji je ulagač u više kompanija i vodi Venture Anyway, idejnu grupu za poduzetnike. “To mi je iskustvo pomoglo u mom sljedećem poslu da znam koje probleme trebam riješiti.“

Neke lekcije dolaze tek s vremenom, ali jedan prečac je identificiranje posla koji želite voditi, zatim razgovarati s drugima koji vode tu vrstu posla i pitati ih što je sve potrebno. Odgovori koje dobijete mogu vas usmjeriti prema drugoj prilici ili mogu učvrstiti vaš plan. U svakom slučaju, u mnogo ste boljoj poziciji.

‘Imam li pravi tim?’

Kada se investitoru rizičnog kapitala predstavi ideja, jedno od prvih pitanja koje će postaviti jest: “Tko je u vašem timu i jesu li to već radili?”. Posao investitora je maksimiziranje povrata i minimiziranje rizika. Tim koji je bio u toj situaciji i već to uradio, ima dobre šanse da to može ponoviti.

Bilo da planirate doći do sredstava ili ne, dobro je zapitati se: “Tko je u mom timu i jesu li oni pravi tim koji će moju viziju pretvoriti u stvarnost?” Jedna crvena zastavica na koju treba pripaziti su članovi tima koji nikada prije nisu pokrenuli ili vodili posao, a kamoli posao koji planirate pokrenuti. Još jedan znak opasnosti je kada suosnivač želi primati plaću kakvu bi dobio u već afirmiranom poslu. Druga vrsta je suosnivač koji nema odmah korisne vještine koje su ključne za posao.

Previše je crvenih zastavica da ih sve ovdje nabrojimo. Ali ako uzmete u obzir samo neke od njih, bolji ste od poduzetnika koji ne razmišlja o tome i dovodi suosnivače jer su mu prijatelji ili zato što se čine “pametnima”.

Pokretanje novog posla težak je put, ali može biti i isplativ. Kako biste povećali svoje šanse, nemojte se ustručavati sebi postavljati teška pitanja. Pitanja na koja je najteže odgovoriti mogu biti ključ vašeg uspjeha.

Izvor: Entrepreneur

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno